«روز شکرگزاری» در آمریکا چیست؟

«روز شکرگزاری» در آمریکا چیست؟
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روز شکرگزاری در آمریکای شمالی یکی از مهمترین اعیاد ملی محسوب می شود.

آگهی

روز شکرگزاری در آمریکای شمالی یکی از مهمترین اعیاد ملی محسوب می شود. تاریخچه این جشن به قرن شانزدهم میلادی برمی گردد که مردم مناطق مختلف در روزهای متفاوتی مراسمی را به نشانه سپاسگزاری از خداوند در زمان برداشت محصول برگزار می کردند. این جشن که در ابتدا ریشه ای مذهبی داشت در زمان جرج واشنگتن، رسما به عیدی ملی تبدیل شد. رئیس جمهوری آمریکا در اولین اعلامیه ملی این کشور روز شکرگزاری را در سراسر این کشور به رسمیت شناخت. هم اکنون چهارمین پنجشنبه ماه نوامبر به عنوان روز شکرگزاری در آمریکا جشن گرفته می شود.

در سال ۱۸۶۳ میلادی آبراهام لینکلن روز دقیق شکرگزاری را در سراسر کشور اعلام کرد تا برای اولین بار در همه ایالت های آمریکا این روز در یک زمان جشن گرفته شود.

روز جشن یا عزا؟

روز شکرگزاری هرچند روز جشن برای ساکنان کنونی آمریکا محسوب می شود، برای بسیاری از ساکنان بومی این قاره روز سوگواری است. بر اساس افسانه هایی که در میان بومیان آمریکا مشهور است، این روز در میان بومیان «روز ملی سوگواری» است.

غذای روز شکرگزاری

خوراک بوقلمون همیشه به عنوان محبوب ترین غذاهای روز شکزگزاری محسوب می شود. بسیاری از خانواده های آمریکایی از چند روز قبل برای تهیه بوقلمون سفره خود اقدام می کنند. گفته می شود که اولین گروه از مهاجران ساکن آمریکا برای مراسم روز شکرگزاری بوقلمونهای وحشی را شکار می کردند.

البته بوقلمون به جز سفره مردم، در جای دیگری هم حضور پررنگی دارد. هر سال رئیس جمهوری آمریکا به مناسبت روز شکرگزاری دو بوقلمون را «عفو» می کند و به آنها اجازه می دهد که به طبیعت بازگردند.

“We should…make sure everyone has something to eat on Thanksgiving—of course, except the turkeys, because they’re already stuffed” —POTUS</a> <a href="https://t.co/rBPsdq7DxS">pic.twitter.com/rBPsdq7DxS</a></p>&mdash; The White House (WhiteHouse) November 23, 2016

خرید کردن

برای کسب و کارها روز شکرگزاری آغازگر دوره پررونق فروش است. بسیاری از کسب و کارها بلافاصله پس از روز شکرگزاری تبلیغات خود را برای فروش کریسمس ارائه می کنند. از این زمان است که صاحبان کسب و کار، تلاش می کنند با ارائه تخفیفهای ویژه مشتریان را به خرید تشویق کنند. درست روز بعد از روز شکرگزاری، روز موسوم به «جمعه سیاه» است که بیشترین تخفیفها در سال ارائه می شود. بسیاری از فروشگاه ها اجناس خود را با تخفیف بی سابقه عرضه می کنند.

مسابقات ورزشی

روز شکرگزاری برای علاقمندان ورزش هم روز مهمی است. چون بسیاری از رقابتهای مهم ورزشی از جمله رقابتهای لیگ ملی فوتبال آمریکایی پنجشنبه شب و در روزهای پس از آن برگزار می شوند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

ایالات متحده و ژاپن خواستار پای کارآمدن «همه کشورها» برای ممنوعیت توسعه سلاح‌های هسته‌ای در فضا شدند