پنج سال زندان برای یک شهروند بهایی به‌دلیل برگزاری کلاس‌های هنری

پنج سال زندان برای یک شهروند بهایی به‌دلیل برگزاری کلاس‌های هنری
Copyright 
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

شهریار سیروس از هنرمندان بهایی به دلیل برگزاری کلاس های هنری در منزلش به ۵ سال زندان محکوم شد.

به گزارش کمپین بین‌المللی حقوق بشر پس از محکوم شدن شهریار سیروس به ۵ سال زندان، وی به حکم صادر شده اعتراض کرده و پرونده به دادگاه تجدید نظر ارجاع داده شده است. براساس این گزارش آقای سیروس منتظر رسیدگی و صدور حکم نهایی است.

محمد هادی عرفانیان کاسب، وکیل شهریار سیروس درباره اتهامات موکلش به کمپین بین‌المللی حقوق بشر گفته است: «شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب موکلم را به اتهام تشکیل دسته و گروه موضوع ماده ۴۹۸ به پنج سال زندان محکوم کرد، اتهام وارد شده به موکلم صحت ندارد و به همین دلیل به حکم صادره اعتراض کردیم و قرار است پرونده در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر رسیدگی شود.»

شهریار سیروس متولد ۱۳۴۸، متاهل و دارای یک پسر ۸ ساله است. وی نهم تیرماه امسال در حالی که مشغول تدریس در کلاس نقاشی‌اش بود از سوی ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و ۲۸ مرداد با سپردن وثیقه آزاد شد.

به گفته وکیل این هنرمند بهایی، او تمام این مدت را در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین گذرانده است.

شهریار سیروس، معلم نقاشی، فلسفه و تاریخ هنر است. او تا قبل از دستگیری رهبران جامعه بهاییت، در دانشگاه آنلاین بهاییان فلسفه و تاریخ هنر تدریس می‌کرد.

قتل یک شهروند #بهایی در #یزد و پرسش از حقوق بهائیان https://t.co/w6guDxxGUGpic.twitter.com/9UmQM1ilbR

— euronews فارسی (@euronews_pe) October 27, 2016

شهروندان بهائی در ایران همواره و به طرق مختلف از سوی جمهوری اسلامی تحت تعقیب و پیگرد و اذیت و آزار قرار گرفته‌اند. در قوانین ایران بهائیت به عنوان یک اقلیت دینی به رسمیت شناخته نمی‌شود.

جامعه بین المللی بهائیان در گزارشی که روز سه شنبه ۲۵ اکتبر منتشر شد، اعلام کرد که حملات علیه بهائیان در دولت حسن روحانی به‌شدت ادامه دارد، اما دولت ایران از راهکارهای پیچیده‌تری برای سرکوب جامعه بهاییان از جمله پنهان کردن اقداماتش از چشم جهانیان استفاده می‌کند.

این گزارش نوشت که از زمان روی کار آمدن دولت روحانی ۱۵۱ بهایی در ایران دستگیر شده‌اند، ۳۸۸ مورد آزار و اذیت اقتصادی از لحاظ کسب و کار قرار گرفته‌اند و همچنین ۲۸ جوان بهایی از دانشگاه اخراج شده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جامعه جهانی بهایی: ۲۰۰ مامور خانه بهاییان در روستای روشن‌کوه مازندران را تخریب کردند

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟