توافق دولت ونزوئلا با مخالفان برای مذاکره در عین تنش شدید سیاسی

توافق دولت ونزوئلا با مخالفان برای مذاکره در عین تنش شدید سیاسی
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

به پیشنهاد پاپ فرانچسکو، رهبر کاتولیک های جهان دولت سوسیالیست ونزوئلا برای مذاکره با مخالفان راستگرای این کشور در روز یکشنبه آینده به توافق رسید.

آگهی

به پیشنهاد پاپ فرانچسکو، رهبر کاتولیک های جهان دولت سوسیالیست ونزوئلا برای مذاکره با مخالفان راستگرای این کشور در روز یکشنبه آینده به توافق رسید. این تصمیم غیرمنتظره که در پی دیدار پیش بینی نشده روز دوشنبه نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا با پاپ فرانچسکو در واتیکان اعلام شد، می تواند گامی در جهت رفع تنش شدید سیاسی و بحران عمیق اقتصادی در این کشور باشد.

این تصمیم هم چنین چند روز پس از آن اعلام می شود که شورای عالی انتخابات ونزوئلا روند جمع آوری امضا برای همه پرسی برکناری مادورو را متوقف کرد. در پی این تصمیم موج اعتراضات علیه رئیس جمهوری نامحبوب ونزوئلا شدت گرفت.

با وجود توافق مذاکره مخالفان با دولت، رهبران اپوزیسیون مردم را برای یک راهپیمایی سراسری در روز چهارشنبه با شعار «ونزوئلا را پس بگیریم» فراخوانده اند.

مخالفان آقای مادورو او را «بی منطق» می خوانند و می گویند باید پیش از آن که بحران عمیق تر بشود قدرت را ترک کند. رئیس جمهوری ونزوئلا نیز مخالفان خود را به تلاش برای کودتا متهم می کند.

روز یکشنبه طرفداران خشمگین رئیس جمهوری در صحن مجلس به سوی نمایندگان مخالف دولت که اکثریت کرسی ها را در اختیار دارند هجوم برده و به زد و خورد با آنها پرداختند. نمایندگان مخالف قصد داشتند علیه رئیس جمهوری به دلیل سنگ اندازی در مسیر دموکراتیک همه پرسی، پرونده قضایی تشکیل بدهند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مادورو در واکنش به انتقال هواپیمای ونزوئلا به آمریکا: راهزن دیوانه هواپیمای ما را دزدید

خبر خوش برای مردم ونزوئلا؛ نرخ تورم به ۱۹۳ درصد رسید

بزرگترین تبادل زندانیان بین آمریکا و ونزوئلا؛ متحد مادورو در ازای ۱۰ آمریکایی و یک پیمانکار فراری