ایران: گزارش حقوق بشری دبیر کل سازمان ملل فاقد اعتبار است

ایران: گزارش حقوق بشری دبیر کل سازمان ملل فاقد اعتبار است
نگارش از Soroush Jafari
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

جمهوری اسلامی گزارش بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران را «ظالمانه، ناعادلانه، کاملا سیاسی و فاقد اعتبار» خواند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران روز ۱۴ مهر ماه گفت: «چنین گزارش‌هایی اصولا و بطور ماهیتی ایرادات مبنایی دارند و به همین دلیل از نگاه جمهوری اسلامی ایران فاقد اعتبار می‌باشند.»

آقای قاسمی با اعلام اینکه گزارش دبیرکل سازمان ملل با اهداف خاص تدوین شده گفته است که دبیرکل سازمان ملل در گزارش خود از منابع اطلاعاتی و خبری نامشخص، نامعتبر و غیرقابل اتکاء استفاده کرده است.

گزارش جدید دبیر‌کل #سازمان_ملل درباره وضعیت #حقوق_بشر ایران:
ایران #اعدام‌ ها و تبعیض علیه #زنان و اقلیت‌ها را متوقف کند pic.twitter.com/bwjKFq3a1M

— United for Iran (@united4iran) October 5, 2016

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل روز سه‌شنبه با انتشار گزارشی، از شمار بالای اعدام‌ها در ایران انتقاد کرده و گفته بود که موازین حقوق بشری در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی پیشرفت اندکی داشته است.

دبیرکل سازمان ملل متحد گفته بود که با وجود دستاوردهایی که دولت روحانی در سیاست خارجی و مناقشه هسته‌ای داشته، وعده‌های او در سیاست داخلی با مقاومت تندروها روبرو بوده و عملی نشده‌‌اند.

آقای بان در کنار انتقاد از شمار بالای اعدام‌ ها در ایران، همچنین گفته بود «از شلاق، بازداشت‌های خودسرانه، دادگاه‌های ناعادلانه، شکنجه و بدرفتاری با زندانیان و محرومیت آنها از مداوا و دارو در زمان بیماری، عمیقا ناراحت» است. وی در بخش دیگری از گزارش خود از ادامه محدودیت ‌در حوزه آزادی‌های اجتماعی و آزار و پیگرد فعالان مدنی، تبعیض جنسیتی علیه زنان و پایمال کردن حقوق اقلیت‌ها نیز ابراز نگرانی جدی کرده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد

مسیح علی‌نژاد در گفتگو با یورونیوز: ایران بدون جمهوری اسلامی به نفع بقیه جهان خواهد بود