جانت یلن: سیاست در دستور جلسات بانک مرکزی آمریکا قرار ندارد

جانت یلن: سیاست در دستور جلسات بانک مرکزی آمریکا قرار ندارد
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

بانک مرکزی آمریکا در پایان نشست روز چهارشنبه در سیاستهای پولی خود از جمله نرخ بهره این نهاد تغییری ایجاد نکرد.

آگهی

بانک مرکزی آمریکا در پایان نشست روز چهارشنبه در سیاستهای پولی خود از جمله نرخ بهره این نهاد تغییری ایجاد نکرد.

در این بین دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری جانت یلن، رییس این نهاد را به تبعیت از سیاستهای دموکراتها متهم کرده است.

رییس بانک مرکزی آمریکا در دفاع از خود و نهاد تحت امرش گفت: «بانک مرکزی آمریکا خط مشی سیاسی خاصی را دنبال نمی کند. در نشستهای این نهاد درباره سیاست بحث و گفتگو نمی شود. هیچ نشستی را به یاد نمی آورم که دستور جلسه آن سیاسی باشد.»

دونالد ترامپ اواسط ماه سپتامبر در نیویورک بانک مرکزی آمریکا را نهاد تحت نفوذ سیاستمداران دموکرات معرفی کرده بود. وی درباره برنامه های اقتصادی خود گفت: «برنامه های اقتصادی من می تواند در سه کلمه خلاصه شود: اشتغال، اشتغال، اشتغال. ما باید اشتغالزایی داشته باشیم. در اولین روزی که به عنوان رییس جمهور عمل کنم دستور می دهم همه دستورالعمل ها و یا مقررات تصویب و تایید شده توسط باراک اوباما بازنگری شود.»

دونالد ترامپ ادعا کرده بانک مرکزی آمریکا در جهت منافع باراک اوباما، رییس جمهوری این کشور بصورت مصنوعی نرخ بهره خود را پایین نگه داشته است. به اعتقاد وی هدف از اتخاذ چنین رویه ای اینست که آقای اوباما در پایان دوران ریاست جمهوری اش مجبور نباشد با تبعات احتمالی افزایش نرخ بهره روبرو شود.

جانت یلن در ادامه گفت: «تمایل دارم رهبری نهادی را در دست داشته باشم که تمام تلاش و امکانات خود برای رسیدن به اهدافی که کنگره آنها را تعیین کرده به کار گیرد. اهداف اساسی از جمله ایجاد ثبات در قیمتها و اشتغالزایی.»

باراک اوباما در ماه فوریه سال ۲۰۱۴ جانت یلن را بعنوان رییس بانک مرکزی جانشین بن برنانکی کرد. دوره ریاست خانم یلن چهار سال است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بانک مرکزی ژاپن در یک تغییر تاریخی به سیاست چندین ساله نرخ بهره منفی پایان داد

هند و انجمن تجارت آزاد اروپا توافقنامه تجاری ۱۰۰ میلیارد دلاری امضا کردند

بحران هزینه زندگی در اروپا؛ چگونه مجردها بدترین ضربه را ‌می‌خورند؟