تاثیر وقایع شارلوت بر کارزار انتخاباتی در ایالات متحده آمریکا

تاثیر وقایع شارلوت بر کارزار انتخاباتی در ایالات متحده آمریکا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پس از پایان دومین شب ناآرامی ها در شهر شارلوت در ایالت کارولینای شمالی آمریکا در پی انتشار خبر کشته شدن مردی سیاه پوست به ضرب گلوله پلیس، ارتش در خیابانهای این شهر مستقر…

آگهی

پس از پایان دومین شب ناآرامی ها در شهر شارلوت در ایالت کارولینای شمالی آمریکا در پی انتشار خبر کشته شدن مردی سیاه پوست به ضرب گلوله پلیس، ارتش در خیابانهای این شهر مستقر شد.

این وضعیت پرتنش بر کارزار انتخابات ریاست جمهوری این کشور، در آستانه اولین مناظره مستقیم هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ نیز تاثیر گذاشته است.

اشتفان گروبه، خبرنگار یورونیوز در واشنگتن می گوید: «درحالی که تنها ۴۷ روز تا برگزاری انتخابات در این کشور باقی مانده است، گفتگوهای ملی یک بار دیگر به موضوعات سیاسی به هم پیوسته ای معطوف شده است. موضوعاتی مثل نژاد، اقدامات پلیس و جرایم شهری.»

او در ادامه درباره حوادث مربوط به کشته شدن سیاهپوستان به دست پلیس آمریکا می گوید: «علل بروز چنین حوادثی همیشه مشابه است. یک پلیس عصبی، فردی را که در زمانی بد در جای بدی قرار دارد هدف قرار می دهد و این حوادث نیز عموما برای سیاهان اتفاق می افتد. پدیده دیگری نیز همواره تکرار می شود، اینکه این اتفاقات هرگز توسط دادگاه پیگیری نمی شوند. در چنین وضعیتی بازی های سیاسی وارد عمل می شوند.»

اشتفان گروبه معتقد است: «پیشنهادها برای ایجاد دستکم تغییراتی در چهارچوبهای قانونی هیچگاه به نتیجه نرسیده اند. به نظر می رسد هیچ فوریتی احساس نمی شود. جای تعجب نیست که نامزدهای انتخابات نیز با ایده های مبهم در قبال این وضعیت موضع گرفته اند. آنها این فرصت را دارند تا در اولین مناظره شان که چهار روز دیگر برگزار می شود، روشن تر به این موضوع بپردازند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

دونالد ترامپ: ایران در زمان من می‌توانست به پیمان ابراهیم و عادی‌سازی روابط با اسرائیل بپیوندد