آغاز مجمع عمومی سازمان ملل؛ پناهجویان سوری می گویند این اجلاسها بی فایده است

آغاز مجمع عمومی سازمان ملل؛ پناهجویان سوری می گویند این اجلاسها بی فایده است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در سال ۲۰۱۵ بیش از ۱۰۰ هزار کودک بدون همراه در ۷۸ کشور درخواست پناهندگی ارائه داده و به عنوان پناهجو ثبت نام شده اند

آگهی

بحران پناهجویان و جنگ داخلی در سوریه و عراق از سرفصل های مهم مجمع عمومی سازمان ملل است که از روز دوشنبه با حضور سران کشورهای برگزار می شود. پناهجویان سوری که در اردوگاههای مهاجران در کشورهای همسایه و یا اروپایی مستقر شده اند، این اجلاس را همانند اجلاس های دیگر بی فایده می دانند و امیدی به حل این بحران از طریق چنین مجامعی ندارند.

عامر از پناهجویان سوری است که در اردوگاهی در درۀ بقاع در لبنان زندگی می کند. او می گوید: «تنها ایمانمان به خداست، این اجلاس ها هیچوقت به درد ما نخورده است. آنها فقط به این اجلاس می آیند تا خودی نشان بدهند.»

جنگ داخلی در سوریه موجب شده بیش از پنج میلیون از شهروندان این کشور به کشورهای همسایه و اروپایی پناهنده شوند. بیش از شش میلیون و پانصد هزار نفر نیز مجبور شده اند از شهرهای محل زندگی خود مهاجرت کنند.

ابوادیب از ساکنان اردوگاه زعتری در شمال اردن نیز بر ناامیدی خود از حل بحران از طریق این اجلاس تاکید می کند و می گوید: «با تمام این اجلاس ها، دنیا از ارسال کمک به حلب ناتوان است. تمام دنیا تا بحال نتوانسته است به داد این شهر برسد. این بحران پنج سال است ادامه دارد و من می گویم که حل آن غیرممکن است.»

به موجب گزارش سازمان ملل متحد تنها در سال گذشته بیش از ۶۵ میلیون نفر در اثر جنگ مجبور به ترک محل زندگی خود در سراسر جهان شده اند. بر اساس همین گزارش، در سال ۲۰۱۵ بیش از ۱۰۰ هزار کودک بدون همراه و بی سرپرست در ۷۸ کشور درخواست پناهندگی ارائه داده اند. تعداد این کودکان زیر ۱۸ سال که به تنهایی و بدون همراهی والدین خود از مرزها عبور می کنند نسبت به سال ۲۰۱۴ سه برابر افزایش داشته است.

UN summit tomorrow. PM must show British leadership. Child refugees are alone & in danger- what more does it take? https://t.co/Uhd7vpYCIT

— Yvette Cooper (@YvetteCooperMP) 18 septembre 2016

Meet Mustafa from Syria.

His story is just one of 28 million child refugees' in the world. pic.twitter.com/nLxv6P52G8

— AJ+ (@ajplus) 13 septembre 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تصاویری از انتقال هواپیمای مافوق صوت کنکورد از مسیر رودخانه در نیویورک

ماجرای مرموز کشف پای قطع شده یک انسان در متروی نیویورک

محاکمه ترامپ در نیویورک ۲۰ روز پس از «سه‌شنبه بزرگ» انتخابات مقدماتی آغاز می‌شود