گروه اروپا یونان را به انجام کامل اصلاحات اقتصادی فراخواند

گروه اروپا یونان را به انجام کامل اصلاحات اقتصادی فراخواند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

نشست شورای وزیران دارایی کشورهای حوزه پولی یورو، روز جمعه ۹ سپتامبر مساله ناتوانی یونان در اجرای کامل تعهدات خود برای اصلاحات اقتصادی و پرداخت یا عدم پرداخت کمک مالی مجدد به این کشور را مورد بحث قرار…

آگهی

نشست شورای وزیران دارایی کشورهای حوزه پولی یورو، روز جمعه ۹ سپتامبر مساله ناتوانی یونان در اجرای کامل تعهدات خود برای اصلاحات اقتصادی و پرداخت یا عدم پرداخت کمک مالی مجدد به این کشور را مورد بحث قرار داد. وام دهندگان به یونان قبلا تردید خود را نسبت به کافی بودن اصلاحات ابراز کرده بودند.

یرون دایسل بلوم رئیس گروه اروپا در این نشست ازجمله گفت: «تابستان رو به پایان است و باید زمان از دست رفته برای انجام کارها را جبران کنیم. فکر می کنم همکار ما وزیر دارایی یونان، قبول دارد که علاقه مشترک همه ماست که یونان را در مسیری که هست حفظ کنیم. کارهای بسیاری بر اساس اعتماد انجام شده، اعتماد بین ما و اعتماد توسط صندوق بین المللی پول که بارها اقدامات انجام شده را تایید کرده و قبل از پایان سال نشست هیات مدیره آن برگزار می شود.»

پیر موسکوویسی کمیسر اتحادیه اروپا در امور اقتصادی نیز در مورد وضعیت کنونی یونان گفت: «ما ناچاریم به روشنی به دولت یونان بگوئیم که آنها باید روی تعهدات خود بایستند. باید در این مورد سخت گیر باشیم اما همزمان از اغراق در مساله بپرهیزیم. هنوز ظرفیت دست یابی به توافق وجود دارد. ما همه خواهان آن هستیم، این یک خواست سیاسی است و چنین ظرفیتی وجود دارد و همانگونه که گفتم ماموریت ها برای انجام این کار از هفته آینده آماده است.»

نشست گروه اروپا همچنین کسری بودجه بالای اسپانیا و پرتغال را مورد توجه قرار داد و گفت انتظار دارد که مادرید و لیسبون شکاف موجود را برطرف سازند. اسپانیا و پرتغال در ماه ژوئیه سال جاری خطر جریمه شدن به خاطر عبور از مرز مجاز کسری بودجه را پشت سر گذاشتند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده