شمار کشته شدگان حمله به دانشگاه آمریکایی به دست کم ۱۲نفر رسید

شمار کشته شدگان حمله به دانشگاه آمریکایی به دست کم ۱۲نفر رسید
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شمار کشته شدگان در حملۀ چهارشنبه شب به دانشگاه آمریکایی در کابل به رقم ۱۲ نفر رسیده است.

آگهی

شمار کشته شدگان در حملۀ چهارشنبه شب به دانشگاه آمریکایی در کابل به رقم ۱۲ نفر رسیده است. به گزارش پلیس کابل، هفت نفر از قربانیان این انفجارها و تیراندازی دانشجویان این دانشگاه هستند و سه پلیس و همچنین دو نفر از حمله کنندگان نیز در این تیراندازی جان باخته اند.

یکی از دانشجویانی که در این حمله مجروح شده است، در بیمارستان به رویترز گفت: «ما در طبقۀ دوم در کلاس درس بودیم که ناگهان صدای بلند و مهیبی شنیدیم و بعد از آن صدای تیراندازی آمد. احساس امنیت نمی کردیم و از پنجره های طبقۀ دوم بیرون پریدیم و تلاش کردیم از طریق یکی از درهای پشتی فرار کنیم.»

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را که ساعت هفت شب چهارشنبه آغاز شد، به عهده نگرفته است. عملیات مقابله با حمله کنندگان به این دانشگاه ۱۰ ساعت به طول انجامیده که در جریان آن جادۀ درالامان کاملا مسدود بود. در اوایل ماه اوت نیز افراد ناشناس دو تن از کارمندان خارجی این دانشگاه را ربودند و هیچ اطلاعی از سرنوشت این دو که اتباع آمریکا و استرالیا هستند در دست نیست.

دانشگاه آمریکایی کابل که در غرب کابل قرار دارد از سال ۲۰۰۵ تاسیس شده است.

مسعود حسینی، عکاس افغان که برندۀ جایزۀ پولیتزر نیز هست در زمان این حمله در این دانشگاه بوده و با شیشه های شکستۀ ناشی از تیراندازی مجروح شده است. این عکاس افغان در جریان این حمله از فضای ترس حاکم بر کلاس و گریۀ دانشجویان و ترس آنها بروی حساب کاربری خود نوشته و گفته است شاید این آخرین توییتی باشد که می نویسد. عکاس خبرگزاری آسوشیتدپرس پس از آن توانسته همراه با تعدادی از دانشجویان از درب پشتی خود را به بیرون برساند.

#Afghanistan | Explosion and gun fire inside the American university in #Kabul. People call help on Twitter. pic.twitter.com/nuH2c86yd6

— Marshall FR (@Chief_MarshallR) 24 août 2016

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سلمان رشدی چند شب پیش از چاقو خوردن خواب دیده بود

جسد زن جوان فرانسوی که به دنبال «شکار ارواح» بود در کلیسای متروکه‌ای در ایتالیا پیدا شد

شمار قربانیان زمین لرزه ۷.۴ ریشتری تایوان افزایش یافت؛ ۵۰ کارگر مفقود هستند