وزیر دفاع ایران: استفاده روسیه از پایگاه همدان ربطی به مجلس ندارد

وزیر دفاع ایران: استفاده روسیه از پایگاه همدان ربطی به مجلس ندارد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

حسین دهقان، وزیر دفاع ایران روز شنبه سی ۳۰ مرداد/۲۰ اوت درباره پرواز هواپیماهای جنگی روسیه از پایگاه نوژه همدان گفت: «این موضوع ارتباطی به مجلس ندارد. این کار تصمیم نظام در جهت مقابله با داعش و تروریست‌ها در سوریه بوده است.»

یک روز پس از انتشار خبر استقرار شماری از بمب‌افکن‌ها و جنگنده-بمب‌افکن‌های روسیه در پایگاه نوژه همدان برای بمباران مواضع شورشیان اسلامگرا در سوریه، حشمت‌الله فلاحت پیشه، عضو اصولگرای کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره انطباق «استقرار هواپیماهای روسی در پایگاه هوایی شهید نوژه همدان» با اصل ۱۴۶ قانون اساسی، ابراز تردید کرد. آقای دهقان استدلال منتقدان درباره متناقض بودن حضور هواپیماهای نظامی روسیه با قانون اساسی ایران را «مغلطه» خواند و افزود: «ما به هیچ عنوان پایگاهی در اختیار روس‌ها نگذاشتیم. بلکه ما تسهیلاتی برای عملیات مورد توافق طرفین علیه داعش در سوریه در اختیار آنها قرار دادیم.»

وزیردفاع: نشست وبرخاست، برخی از تعمیرات جزیی و تسلیح هواپیماهای روسی در #همدان انجام می‌شود اما به این معنی که پایگاه هوایی داشته باشند نیست

— Pooneh Irani (@poonehirani) 20 août 2016

به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر دفاع ایران در نشست مطبوعاتی روز شنبه همچنین ضمن رد خبر استقرار سامانه دفاع موشکی S-400 روسیه در پایگاه نوژه گفت: «تا هر زمان که لازم باشد به روس‌ها اجازه استفاده از پایگاه هوایی نوژه را خواهیم داد و ممکن است هواپیماهای آنها در آنجا مسلح شوند و یا تغییرات جزئی هم صورت بگیرد.»

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در سوریه در سپتامبر سال ۲۰۱۵، این نخستین بار است که روسیه از طریق یک کشور ثالث به مواضع شورشیان مخالف در سوریه حمله می‌کند.

مقام‌های ارشد نظامی ایران، سوریه و روسیه در ماه‌های گذشته بارها با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند. حسین دهقان در نشست خبری روز شنبه خود گفت: « در آینده “نتیجه اقدام مشترک ایران و روسیه در سوریه را خواهید دید.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

۱۰ گزینه‌ ایران برای انتقام از اسرائیل؛ حمله‌ای مستقیم و موشکی یا نیابتی؟

ارتش ایران از طراحی «بومی» و تولید «انبوه» دستاوردهای جدید نظامی خبر داد

درباره ناوچه «زال» نیروی دریایی شاهنشاهی ایران که با نام «البرز» اکنون در دریای سرخ است چه می‌دانیم؟