بدبینی به وضعیت اقتصادی ترکیه

بدبینی به وضعیت اقتصادی ترکیه
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کودتای نافرجام در ترکیه و بی ثباتی سیاسی در این کشور از یک سو و وقوع حملات متعدد تروریستی در ماههای اخیر از سوی دیگر موجب شده موسسات اعتبارسنجی چون استاندارد اند پور به وضعیت اقتصادی و سیاسی ترکیه بدب

آگهی

کودتای نافرجام در ترکیه و بی ثباتی سیاسی در این کشور از یک سو و وقوع حملات متعدد تروریستی در ماههای اخیر از سوی دیگر موجب شده موسسات اعتبارسنجی چون استاندارد اند پور به وضعیت اقتصادی و سیاسی ترکیه بدبین باشند. این موسسه رتبه اعتباری این کشور را از دو بی مثبت (BB+) به دو بی (BB) تنزل داد.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در واکنش گفت: «دست اندرکاران اقتصاد چه در داخل کشور و چه در خارج هیچ نگرانی نسبت به برقراری وضعیت اضطراری در ترکیه ندارند. استاندارد اند پور چه ارتباطی با ترکیه دارد؟ ترکیه با شما کار نمی کند. این نهاد در گذشته نیز اقداماتی انجام داده و ما اعلام کرده بودیم که خواهان قطع ارتباط هستیم.»

با این تحولات حجم بدهی های دلاری دولت ترکیه افزایش یافته است؛ با این حال برخی کارشناسان وضعیت را بحرانی ارزیابی نمی کنند.

سلوا دمیرالپ، دستیار استاد دانشگاه کُچ ترکیه گفت: «ترکیه کسری بودجه دارد. اما این رویداد وحشتناک زمانی اتفاق افتاد که حجم نقدینگی جهانی بسیار بالاست. امروز بانک مرکزی اروپا به اجرای برنامه تسهیل کمی خود ادامه می دهد. بانک مرکزی ژاپن هم همین رویه را دارد. با توجه به حجم نقدینگی موجود در سیستم، نگرانی های کمتری نسبت به بازپرداخت بدهی های ترکیه وجود دارد.»

علیرغم تدابیر بانک مرکزی ترکیه برای کنترل اوضاع اقتصادی، ارزش لیره ترکیه واحد پولی این کشور در برابر دلار آمریکا روندی نزولی به خود گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سوئیفت پلتفرم جدیدی را برای ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی راه‌اندازی می‌کند

سهام شرکت رسانه‌های اجتماعی ترامپ در اولین روز معاملات خود در نزدک ۵۰ درصد رشد کرد

نتایج یک تحقیق: واحدهای مسکونی در بریتانیا نسبت به کشورهای پیشرفته کیفیت و کمیت پایین‌تری دارند