اظهار نظر رهبران جهان در مورد حمله شهر نیس

اظهار نظر رهبران جهان در مورد حمله شهر نیس
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ساعاتی پس از حمله پنجشنبه شب در شهر نیس، سیاستمداران و رهبران کشورهای مختلف درباره این حادثه اظهار نظر کرده اند.

آگهی

ساعاتی پس از حمله پنجشنبه شب در شهر نیس، سیاستمداران و رهبران کشورهای مختلف درباره این حادثه اظهار نظر کرده اند.

جان کری وزیر امورخارجه آمریکا می گوید: «ما قطعا در ابراز نفرت نسبت به قتل عام بی سابقه ای که روز گذشته در شهر نیس اتفاق افتاد با شما همراه هستیم. مشکل اینجا است که این روزها برای من، شما، دیگر وزرای امورخارجه و رهبران کشورها این کار هر هفته مان همین شده است.»

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه: «فرانسوای عزیز (فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه)، روسیه با ترور و تهدیدهایی ناشی از آن آشناست. مردم ما با تراژدی های زیادی در گذشته روبرو بوده اند و بخاطر حادثه ای که روی داده اندوهناک هستند. آنها با مردم فرانسه احساس همدلی می کنند و همبستگی خود را با آنها ابراز می دارند.»

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا می گوید: «من از حمله هولناک شب گذشته در نیس، شوکه و متاثر شدم. قلب ما با مردم فرانسه و تما م کسانی است که عزیزانشان را از دست داده اند. ما و شرکای ما در سراسر جهان باید با در کنارفرانسه برای ارزش ها و آزادیمان ایستادگی کنیم.»

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل با محکوم کردن این حادثه بر نیاز و تلاش های منطقه ای و بین المللی برای مبارزه با تروریسم و افراطی گری خشونت آمیز تاکید کرد.

پانزده عضو شورای امنیت سازمان ملل نیز در بیانیه شدیدالحنی «حملات تروریستی وحشیانه وبزدلانه» پنجشنبه شب در شهر نیس را محکوم کردند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت که این عمل وحشیانه نشان می دهد که نیاز به عزم راسخ همگانی برای مبارزه با تروریست داریم. و گقت :«برای سازمانهای تروریستی تفاوتی میان ترکیه،فرانسه،بلژیک، عربستان صودی و آمریکا وجود ندارد.»
وزیر امور خارجه ایران نیز گفته است که همانطور که ما قبلا هم گفته ایم، تروریسم معضلی است که بدون وحدت و همکاری بین المللی ریشه کن نخواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چرا قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریستی برای اتحادیه اروپا و بریتانیا آسان نیست؟

روسیه از انجام «عملیات ضد تروریستی» در داغستان خبر داد

تبعات حمله تروریستی به کنسرتی در مسکو: کارگران مهاجر در حال فرار از روسیه هستند