عراق؛ کشتار در زیارتگاه شیعیان بدنبال 'یکشنبۀ سرخ' در بغداد

عراق؛ کشتار در زیارتگاه شیعیان بدنبال 'یکشنبۀ سرخ' در بغداد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

عراق ۱۳ سال پس از سرنگونی رژیم صدام حسین بدست آمریکا و متحدانش و برغم انتخابات و نظامی دموکراتیک همچنان دستخوش ناامنی، فرقه گرایی و این اواخر آماج حملات انتحاری گروه موسوم به حکومت اسلامی، داعش، است ک

آگهی

عراق ۱۳ سال پس از سرنگونی رژیم صدام حسین بدست آمریکا و متحدانش و برغم انتخابات و نظامی دموکراتیک همچنان دستخوش ناامنی، فرقه گرایی و این اواخر آماج حملات انتحاری گروه موسوم به حکومت اسلامی، داعش، است که موصل دومین شهر بزرگ عراق را در تصرف خود دارد.

بغداد روز یکشنبه، ۱۳ تیرماه شاهد خونین ترین و مرگبارترین روز و حملات انتحاری پس از سقوط صدام حسین بود، حملاتی که به قتل عام نزدیک به ۳۰۰ عراقی انجامید.

حملات انتحاری دیگری در عراق در روز پنجشنبه در منطقه «بلد» استان «صلاح الدین» در زیارتگاره فرزند امام هادی، یکی از امامان شیعیان، حداقل ۴۰ کشته و بیش از ۶۰ زخمی برجای گذاشت.

سخنگوی آیت الله سیستانی از مراجع تقلید شیعیان در عراق گفت:«اگر مسئولان در عمل به وظایفشان در پایان بخشیدن به خشونت های ناشی از بی امنی باز مانند، تروریست ها از ادامه جنایاتشان علیه مردم عراق باز نخواهند ماند.»

بدنبال این حملات که داعش مسئولیت آنها را بر عهده گرفت، وزیر کشور عراق استعفاء داد و حیدر العبادی، نخست وزیر، اعلام کرد که سه مقام ارشد عملیاتی، امنیتی و اطلاعاتی بغداد را از سمت های خود برکنار می کند.

شهروندان عراق پیش از پیش دولت را به ناتوانی در تامین امنیت متهم می کنند و خشمگین اند. گروهی از آنان وقتی که آقای عبادی از محل قتل عام روز یکشنبه در منطقه «کراده» بغداد دیدن می کرد سنگ و هر آنچه بدستشان رسید را بسوی کاروان وی پرتاپ کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سفیر آمریکا در عراق: داعش همچنان یک تهدید محسوب می‌شود

حذف سهمیه اقلیت‌ها در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق؛ ترکمان‌ها با فهرست مشترک شرکت می‌کنند

حملات شبه‌نظامیان عراق علیه آمریکا به درخواست فرمانده سپاه قدس ایران فروکش کرده است