پارلمان کشورهای اتحادیۀ اروپا می توانند نظر خود را در مورد «ستا» اعلام کنند

پارلمان کشورهای اتحادیۀ اروپا می توانند نظر خود را در مورد «ستا» اعلام کنند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کمیسیون اروپا روز سه شنبه اعلام کرد پارلمان های ۲۸ کشور عضو اتحادیۀ اروپا می توانند نظر خود را در مورد قرارداد تجارت آزاد فراقاره ای میان اروپا و کانادا موسوم به «ستا» اعلام…

آگهی

کمیسیون اروپا روز سه شنبه اعلام کرد پارلمان های ۲۸ کشور عضو اتحادیۀ اروپا می توانند نظر خود را در مورد قرارداد تجارت آزاد فراقاره ای میان اروپا و کانادا موسوم به «ستا» اعلام کنند. فرانسه و آلمان دو کشوری هستند که به برای ورود پارلمان های ملی کشورهای عضو این اتحادیه برای تصویب قرارداد مذکور فشارهای زیادی را بر کمیسیون اروپا وارد کرده اند.

سیسیلیا مالمستروم، کمیسر امور تجاری اتحادیۀ اروپا در این باره به خبرنگاران گفت: «حالا ما از رهبران کشورهای عضو که خواهان این توافقنامه بودند و از آن استقبال کرده اند می خواهیم از این پیمان در برابر پارلمان ها و شهروندان کشورهایشان دفاع کنند چرا که این توافق خوبی است.»

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا با بیان اینکه نسبت به تصمیم کمیسیون اروپا خوشبین است، اظهار امیدواری کرده است که هرچه زودتر این پیمان تجاری میان کانادا و اروپا امضا شود.

این پیمان که تجارت آزاد میان دو طرف را ممکن می کند، با اعتراض زیادی از سوی احزاب سیاسی بویژه چپ ها روبرو شده است. معترضان به این پیمان می گویند مذاکرات در این باره با شفافیت همراه نیست و این پیمان بخش هایی مانند خدمات عمومی و اجتماعی را با مشکل روبرو خواهد کرد.

مذاکرات در این زمینه که از سال ۲۰۱۳ آغاز شده بود به دلیل اعتراضات با وقفه ای طولانی همراه بود و بنا به اعلام کمیسیون اروپا طبق برنامه و در صورت موفقیت آمیز بودن مذاکرات با حضور جاستین ترودو در نشست بروکسل در اواخر اکتبر به امضا خواهد رسید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس ایران بر ادامه اجرای طرح مقابله با بی‌حجابی با موافقت سه قوه تاکید کرد

وزرای خارجه اتحادیه اروپا درباره گسترش دامنه تحریم‌های ایران به توافق رسیدند

زبان روسی و اصلاحات قضایی در گاگائوزیا؛ چالش‌های جدیدی که دولت مولداوی با آنها مواجه است