پوتین: اجرای تصمیم مردم بریتانیا را به دقت نظاره می کنیم

پوتین: اجرای تصمیم مردم بریتانیا را به دقت نظاره می کنیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری فدراسیون روسیه که برای شرکت در نشست امنیتی سازمان همکاری شانگهای در تاشکند، پایتخت ازبکستان به سر می برد به جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا واکنش نشان…

آگهی

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری فدراسیون روسیه که برای شرکت در نشست امنیتی سازمان همکاری شانگهای در تاشکند، پایتخت ازبکستان به سر می برد به جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا واکنش نشان داد.

آقای پوتین روز جمعه گفت: «این انتخاب بریتانیا است. ما کاری با آن نداشته و نداریم و برنامه ای هم برای دخالت در آن نداریم. ظاهرا تصمیم مردم بریتانیا برای ترک اتحادیه اروپا در روال خاصی پیگیری می شود. ما به دقت آن را نظاره کرده و تحلیل می کنیم.»

از سویی دیگر در مسکو نیز نمایندگان پارلمان روسیه تنها ساعاتی پس از اعلام نتیجه همه پرسی روز پنجشنبه در این باره سخن گفتند. الکساندر ژیرینوفسکی، رهبر حزب لیبرال دموکرات روسیه گفت: «پس از بریتانیا، کشورهای دیگر نیز اتحادیه را ترک خواهند کرد. ناتو، شنگن و منطقه یورو تجزیه می شود. بنابراین به روبل روسیه و توسعه روابط میان روسیه و تمامی کشورهای دموکراتیک اروپا خوش آمد می گوییم.»

الکسی پوشکوف، رئیس کمیته سیاست خارجی دوما نیز با اشاره به دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا گفت: «او خود را مخالف ترک اتحادیه معرفی کرد. او از روسیه و پوتین برای ترساندن مردم استفاده کرد و گفت در صورت چنین رویدادی، این پیروزی فاجعه باری برای سیاست خارجی روسیه خواهد بود. هیچ کدام کمکی به کارزار کامرون کمکی نکرد.»

اگرچه دوما از نتیجه همه پرسی روز پنجشنبه استقبال کرده است، آقای پوتین می گوید که پیش بینی نمی کند این رای مردم بریتانیا بر تحریم های اقتصادی اتحادیه اروپا علیه روسیه تاثیری داشته باشد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

برکسیت: سقوط شدید ارزش پوند و کاهش ارزش سهام در بازار بورس لندن

نرخ مشارکت بالای ۷۲ درصد در همه پرسی بریتانیا

واکنش های بین المللی به نتیجه همه پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا