ادامۀ اعتراض به ابطال امضاها توسط شورای انتخابات ملی ونزوئلا

ادامۀ اعتراض به ابطال امضاها توسط شورای انتخابات ملی ونزوئلا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

شورای انتخابات ملی ونزوئلا امضای بیش از ۶۰۰.

آگهی

شورای انتخابات ملی ونزوئلا امضای بیش از ۶۰۰.۰۰۰ نفر از کسانیکه نام خود را در پای طومار درخواست همه پرسی برای برکناری رئیس جمهور این کشور نوشته بودند، بی اعتبار اعلام کرده است. این اقدام، اعتراض مخالفان دولت از جمله اتحاد میز دموکراتیک را برانگیخته است.

یکی از کسانیکه امضای وی بنا به تصمیم شورای ملی انتخابات بی اعتبار شده، به خبرنگار یورونیوز می گوید: «من این درخواست را امضا کردم چون نگران آیندۀ فرزندم هستم اما امضای من پاک شده است. من در جمع آوری امضاها مشارکت داشتم و یکی از مخالفان هستم اما امضای من دیده نمی شود.»

در پی این اقدام شورای ملی انتخابات، احزاب مخالف دولت جلسات پرسش و پاسخ با هواداران خود برگزار کردند. خوآن رکسنس، یکی از اعضای حزب «نخست عدالت» با اشاره به دلایل اعلام شده از سوی این شورا می گوید: «آنها می گویند بعضی از نام های نوشته شده در زیر این درخواست متعلق به افرادیست که مرده اند. رفتار این دولت و شورای ملی انتخابات شرم آور است که می گویند بعضی از امضاکنندگان نام مادورو را به جای نوشتن با حرف یو با حرف او نوشته اند. آنها برای بی اعتبار کردن این امضاها بهانه ها و دلایل زیادی ساخته اند.»

خبرنگار یورونیوز که از کاراکاس گزارش می دهد، می گوید یک روز تمام در پایتخت ونزوئلا راه رفته و با مردم صحبت کرده اما یک نفر را هم که امضایش تایید شده باشد، نیافته است. با اینحال مخالفان می گویند صحنه را ترک نمی کنند. امضای تعدادی از چهره های مشهور ونزوئلا نظیر لیلیان تینتوری، همسر رهبر مخالفان ونزوئلا که در زندان به سر می برد نیز جزو امضاهای باطل اعلام شده است.

بموجب قانون اساسی ونزوئلا ۲۰۰.۰۰۰ امضای تایید شده برای آغاز مرحلۀ اول برگزاری یک همه پرسی کافی است و این شورا تاکنون یک میلیون و سی صد هزار امضای این طومار را تایید کرده است اما مخالفان می گویند در مرحلۀ بعدی که باید چهار میلیون امضا جمع آوری شود، افرادی که امضاهایشان باطل اعلام شده نمی توانند شرکت کنند.

نیکلاس مادورو که به دلیل مشکلات اقتصادی بویژه کمبود و گرانی مواد غذایی بشدت از سوی مخالفان تحت فشار است از ماه مه به اینسو وضعیت فوق العاده در بخش هایی نظیر انرژی، امنیت و توزیع مواد غذایی اعلام کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مادورو: ونزوئلا بر سر میز مذاکره با آمریکا می نشیند

انتخابات هند؛ بزرگترین رای گیری جهان تحت تدابیر امنیتی آغاز شد

چرا حیات سیاسی نتانیاهو به جنگ غزه و حتی گسترش آن در منطقه گره خورده است؟