رجب طیب اردوغان: ویزا را لغو نکنید توافق را اجرا نمی کنیم

رجب طیب اردوغان: ویزا را لغو نکنید توافق را اجرا نمی کنیم
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز سه شنبه تهدید کرد در صورت عدم لغو روادید سفر برای شهروندان این کشور به اروپا، توافق صورت گرفته در مورد بازگرداندن مهاجران به ترکیه اجرا نخواهد…

آگهی

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز سه شنبه تهدید کرد در صورت عدم لغو روادید سفر برای شهروندان این کشور به اروپا، توافق صورت گرفته در مورد بازگرداندن مهاجران به ترکیه اجرا نخواهد شد.

رئیس جمهوری ترکیه تا ۳۰ ژوئن به اتحادیۀ اروپا فرصت داده است که در این مورد تصمیم بگیرد در غیر اینصورت پارلمان ترکیه مانع اجرای این توافق می شود.

وی با بیان این مطلب در نشست جهانی کمک های بشردوستانه در استانبول گفت: «وزاری خارجه و امور مرتبط با اتحادیۀ اروپا این گفت و گوها را ادامه خواهند داد. اگر توافقی در این مورد به دست بیاید چه بهتر، در غیر اینصورت باید ما را ببخشید اما پارلمان ترکیه این توافق به دست آمده [در مورد مهاجران] را تصویب نخواهد کرد.»

لغو ویزای سفر به کشورهای عضو پیمان شنگن برای شهروندان ترکیه و همچنین پرداخت سه میلیارد یورو به این کشور از جمله بندهای توافقی است که میان دولت ترکیه و اتحادیۀ اروپا به امضا رسیده است.

پارلمان اروپا از تصویب طرح لغو ویزا برای شهروندان ترکیه خودداری کرده و اصلاح برخی از قوانین این کشور مانند قانون مبارزه با تروریسم و کاهش فشار بر روزنامه نگاران و رسانه ها در این کشور را برای پذیرش این بند از توافق ضروری دانسته است.

ترکیه در این توافق پذیرفته است که مهاجرانی که بیشتر آنها در حال حاضر در یونان به سر می برند، به این کشور بازگردانده و در اردوگاههای برپا شده در ترکیه مستقر شوند.

به موجب این توافق تنها مهاجرانی که به طور غیرقانونی از مسیر ترکیه خود را به یونان رسانده اند به این کشور بازگردانده می شوند و در قبال هر مهاجری که از یونان به ترکیه پس فرستاده می شود، یک مهاجر سوری یا عراقی ثبت نام شده در اردوگاههای این کشور به اروپا اعزام می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ورود آزادانه شهروندان ترکیه به اروپا اجرایی نشده، محدود شد

پیشنهاد کمیسیون اروپا: محدودیت رفت و آمد پس از برکسیت برای جوانان «لغو شود»

آیا آنلاین شدن روند درخواست ویزای شنگن به نفع متقاضیان سفر به اروپا خواهد بود؟