حریق بزرگ در آلبرتای کانادا مراکز نفتی را تهدید می کند

حریق بزرگ در آلبرتای کانادا مراکز نفتی را تهدید می کند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

آتش سوزی بزرگی که در ابتدای ماه مه جاری در جنگلهای ایالت آلبرتای کانادا آغاز شد، همچنان ادامه دارد. آتش در سه ناحیه خارج از کنترل است و بسرعت در حال

آگهی

آتش سوزی بزرگی که در ابتدای ماه مه جاری در جنگلهای ایالت آلبرتای کانادا آغاز شد، همچنان ادامه دارد. آتش در سه ناحیه خارج از کنترل است و بسرعت در حال پیشروی بسوی شمال شهر فورت مک ماری است.

هنوز شرایط برای بازگشت بیش از ۸۰ هزار نفر از ساکنان این شهر به خانه هایشان مهیا نیست و آتش اکنون به نزدیکی سایت نفتی فورت مک ماری رسیده است. این وضعیت باعث شده آتش نشانان و نیروهای امنیتی تمام تلاششان را صرف حفاظت از سایتهای نفتی کنند.

ریچل نتلی، نخست وزیر ایالت آلبرتا گفت: «هر دو شرکت نفتی سینکرود و سانکور برنامه های اضطراری را به اجرا گذاشته اند و آتش نشانان نیز در محل حضور دارند. مقامات مطمئن شده اند که خطوط مرزی حائل در نظر گرفته شده تا مردم بتوانند در صورت لزوم، در امنیت منطقه را تخلیه کنند.»

تنها طی سه روز گذشته حدود ۴۰۰ کیلومتر مربع از اراضی منطقه فورت مک ماری در آتش سوخت. وزش شدید باد و سرعت حرکت آتش باعث شده است که صدها نفر از کارگران سایتهای نفتی به مکانهای دیگری فرستاده شوند و به چهار هزار نفر دیگر از آنها نیز اطلاع داده شده که هر لحظه برای ترک این منطقه آماده باشند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دانشجویی در اوتاوای کانادا مادر و فرزندانش را با چاقو به قتل رساند

طرح دولت کانادا برای محدود کردن صدور ویزای دانشجویی و اجازه کار؛ چه کسانی تحت تاثیر قرار می‌گیرند؟

کانادا ۱۲ موسسه و نهاد تحقیقاتی ایرانی از جمله دانشگاه صنعتی شریف را در لیست تحریم‌ها قرار داد