روحانی: هرگز از شعار‌ها و برنامه‌هایم عقب ننشسته‌ام

روحانی: هرگز از شعار‌ها و برنامه‌هایم عقب ننشسته‌ام
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

حسن روحانی رئیس جمهور ایران، در یک نشست خبری در پایان سفر خود به استان کرمان، به جز مسائل منطقه ای این استان، درباره نتایج انتخابات مجلس و ابطال آرای مینو خالقی نامزد منتخب اصفهان و نیز درباره پیگیری توقیف اموال ایران در محاکم بین المللی سخن گفت.

آقای روحانی در پاسخ به پرسش یک خبرنگار در مورد سرنوشت آرای مینو خالقی و اینکه دولت در این زمینه ضعیف عمل کرده گفت: «دولت تلاش کرده هر چه به مردم وعده داده را عمل کند و من هرگز از شعار‌ها و برنامه‌هایم عقب ننشسته‌ام.»

او درباره انتخابات اصفهان تاکید کرد که «در یک سخنرانی عمومی اعلام کردم روند قانونی باید مراعات شود. هنوز هم ناامید نیستیم. وزارت کشور هم سعی دارد جلوی بدعت را بگیرد، چراکه مردم ایران نگاه به آینده دارند و اگر قانون تضعیف شود، مردم ناامید می‌شوند.»

در مورد آرای خانم خالقی و ابطال آن توسط شورای نگهبان، هیات حل اختلاف قوای سه گانه مشغول بررسی است و با آنکه روز سه شنبه برخی خبرگزاری های ایران از پذیرش نظر شورای نگهبان توسط هیات حل اختلاف خبر داده بودند، اما این خبر هنوز توسط هیچ منبع رسمی تایید نشده است.

رئیس جمهور ایران در مورد دو میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران در آمریکا گفت: «در سال‌های ۷۶ تا ۷۸ در بازه زمانی حدوداً ۹ الی ۱۰ ماهه که دادگاه‌های آمریکا اتخاذ محرومیت‌ها علیه ایران را آغاز کرده بودند و می‌توانستند به این اموال دست‌درازی کند، باوجود این‌که ما اقدام‌های آمریکا را نامشروع می‌دانیم، باید مراقبت‌هایی صورت می‌گرفت و در آن دوره می‌توانستیم این اوراق را بفروشیم.»

آقای روحانی روز دوشنبه نیز در جمعی از مردم کرمان گفته بود در گذشته به خطا و اشتباه دو میلیارد دلار از پول مردم در اختیار آمریکا قرار داده شده و این دولت ناچار است بار اهمال و خطای سالهای گذشته را بر دوش بگیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا و بریتانیا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی جمهوری اسلامی ایران وضع کردند

پایگاه‌های نظامی در دل کوه تا پالایشگاه‌ها؛ اسرائیل کدام هدف را برای ضربه به ایران انتخاب می‌کند؟

ادعای مقام ایرانی: سفیر سوئیس در شب حمله به اسرائیل به‌جای وزارت خارجه به سپاه احضار شد