آغاز رسیدگی به پرونده هسته تروریستی مرتبط با حملات پاریس و بروکسل

آغاز رسیدگی به پرونده هسته تروریستی مرتبط با حملات پاریس و بروکسل
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

رسیدگی به پرونده ۱۶مظنون مرتبط با یک هسته تروریستی که گفته می شود احتمالا در حملات پاریس و بروکسل دست داشته اند روز دوشنبه در بلژیک آغاز می شود. پلیس

آگهی

رسیدگی به پرونده ۱۶مظنون مرتبط با یک هسته تروریستی که گفته می شود احتمالا در حملات پاریس و بروکسل دست داشته اند روز دوشنبه در بلژیک آغاز می شود. پلیس بلژیک در ژانويه گذشته در یورشی در شهر «وِرويه» در شرق کشور این هسته را متلاشی کرد.

سايه «عبدالحميد اباعود»، مظنون اصلی حملات ۱۳ نوامبر گذشته در پاریس بر اين پرونده سنگيني می كند. او پنج روز پس از این حملات که ۱۳۰ کشته و ۳۵۰ زخمی برجای گذاشت، در جریان عمليات پليس در منطقه «سن دونی» پاریس كشته شد. به گفته دادستاني بلژيك، اباعود با انتشار ويديوهايی از جناياتش در سوريه مشهور شد.

از ۱۶ مظنون به عضویت در این هسته تروریستی، ۹ تن فراری بوده و در این دادگاه حضور ندارند. چهار تن دیگر زندانی اند و در دادگاه حاضر می شوند؛ از جمله «مروان بالی» ۲۶ساله، تنها مظنونی که در یورش ماه ژانویه نیروهای ويژه بلژيك به خانه ای در مركز «ورويه» جان به در برد. این عملیات پلیس چند روز پس از حملات تروریستی به نشریه شارلی ابدو و یک مركز خريد يهوديان در پاريس صورت گرفت.

به گزارش نشریه لوموند، دستگاه قضایی فرانسه در حال بررسی نقش هسته تروريستی «ورويه» در حملات پاريس است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عامل کشتن دو شهروند سوئدی در بروکسل در پی تیراندازی پلیس بلژیک کشته شد

آمریکا چهار فرد ساکن ایران را به دلیل کمک به گردان‌های الشتر در بحرین تحریم کرد

پلیس و آژانس امنیت داخلی اسرائیل از کشف یک گروه تروریستی مرتبط با حماس در شهر سخنین خبر دادند