رویارویی کلینتون و ترامپ پیش از انتخابات ایندیانا

رویارویی کلینتون و ترامپ پیش از انتخابات ایندیانا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

دونالد ترامپ در برابر هیلاری کلینتون. سناریوی انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا امروز با انتخابات ایالت ایندیانا روشنتر می شود. دو نامزد جمهوریخواه

آگهی

دونالد ترامپ در برابر هیلاری کلینتون. سناریوی انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا امروز با انتخابات ایالت ایندیانا روشنتر می شود. دو نامزد جمهوریخواه و دموکرات از چند روز پیش رو در روی هم ایستاده اند.

هیلاری کلینتون خطاب به ترامپ گفت: «چند روز پیش آقای ترامپ من را متهم کرد که “برگِ زن بودن” را بازی می کنم. خوب اگر مبارزه برای سلامت زنان و پرداخت بیمه ترک خانواده و داشتن درآمد برابر “برگِ زن بودن” است، پس بگذارید من همان را بازی کنم.»

دونالد ترامپ در یکی از سخنرانی های خود گفت: « من این خانم را در نیویورک با اختلاف زیاد شکست دادم. هیچکس به اندازه دونالد ترامپ به زنان عزت و احترام قائل نیست. این را به شما بگویم. هیچکس. هیچکس. من در نیویورک خوب پیروز شدم و داشتم به مردم، به زنان می گفتم: من برای زنان خیلی بهتر از هیلاری کلینتون هستم. خیلی بهتر. درباره مسائل سلامت و بهداشت، و می دانید دیگر در چه موردی؟ در زمینه حفظ کشور. چون آخرش در سه شماره باید مراقب کشور باشیم، یک، دو و سه.»

با کسب ۲۱۶۵ رای، بُرد درون حزبیِ کلینتون تقریبا قطعی است چراکه او برای اطمینان از نامزدی در کل به ۲۳۸۳ رای نیاز دارد. هیلاری کلینتون که این حمله ترامپ را پاسخ داده باید پس از این به دنبال آرای کارگرانی باشد که هرچه بیشتر شیفته پیام «حفظ مشاغل وکشور» از سوی ترامپ می شوند.

ترامپ تا اینجا ۹۹۶ رأی از ۱۲۳۷ رأی ضروری برای نامزدی حزب دموکرات را کسب کرده است. او که از هم اکنون خود را از هیلاری پیش می بیند گفت: «نمی دانم شنیده اید یا نه، چون روزنامه ها این را به شما نمی گویند، اما همین چند ساعت پیش نتیجه یک نظرسنجی درآمد، نظرسنجی راسموسن، و من دارم کلینتون را شکست می دهم و این خوب است، داریم شکستش می دهیم.»

نتیجه انتخابات ایالت ایندیانا در این رقابت، حیاتی است چون ۵۷ نماینده جمهوریخواه و ۸۳ نماینده دموکرات را به همراه ۹ رای دهنده برتر در خود جای داده است.

هیلاری کلینتون، با پیروزی بر «برنی سندرز» کارزار انتخاباتی خود را آماده می کند تا میراث دار باراک اوباما باشد. او که در جمع هواداران خود در دیترویت سخن می گفت، با یادآوری جنبشِ ترامپ برای غیرآمریکایی خواندنِ اوباما گفت: «خدمت در دولت رییس جمهور اوباما افتخار بزرگی بود. حالا آمریکا تصمیم می گیرد چه کسی جانشین او خواهد شد. مُدعیِ اصلی حزبِ جمهوریخواه کسی است که جُنبش غیرآمریکایی بودن اوباما را به راه انداخت تا شهروندیِ رئیس جمهور فعلی را بی اعتبار کند. ما نباید اجازه دهیم میراث باراک اوباما به دست دونالد ترامپ بیافتد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محاکمه تاریخی رئیس جمهوری سابق؛ دادستان پرونده: ‌ترامپ دست به توطئه‌چینی مجرمانه زده است

مردی که مقابل دادگاه محاکمه ترامپ خودسوزی کرده بود جان باخت

محاکمه ترامپ بخاطر پرداخت حق‌السکوت به یک پورن‌استار وارد چهارمین روز شد