پارلمان اسپانیا منحل شد

پارلمان اسپانیا منحل شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در پی چهار ماه تلاش بی ثمر برای تشکیل دولت ائتلافی در اسپانیا فیلیپه ششم، پادشاه این کشور پارلمان را منحل کرد. پس از ناکامی گفت وگوها میان وی و

آگهی

در پی چهار ماه تلاش بی ثمر برای تشکیل دولت ائتلافی در اسپانیا فیلیپه ششم، پادشاه این کشور پارلمان را منحل کرد.

پس از ناکامی گفت وگوها میان وی و رهبران احزاب مختلف و پایان مهلت مقرر برای تشکیل دولت ائتلافی اسپانیا باید خود را برای انتخابات زودهنگامی آماده کند که در ۲۶ ژوئن برگزار خواهد شد.

پاتکسی لوپز، رئیس پارلمان اسپانیا گفت: «این نخستین بار در دوران دموکراتیک ماست که پارلمان منحل می شود. برای اینکه ما قادر نبودیم حمایت شهروندان را برای کسب اکثریت آراء لازم برای تشکیل دولت جلب کنیم. امیدوارم از چهار ماه گذشته درس هایی گرفته باشیم.»

ماریانو راخوی رهبر حزب مردم که از تشکیل دولت ناکام مانده سخت ترین روزهایش را در حیات سیاسی خود می گذراند. او که نتوانسته حمایت دیگر احزاب را برای تشکیل دولت جدید جلب کند تا زمان انتخابات پیش رو اداره نخست وزیری را در اختیار خواهد داشت.

بر اساس آخرین نظرسنجی ها، نتایج انتخابات پیش رو چندان تفاوتی با انتخابات دسامبر گذشته نخواهد داشت. نتایج این نظرسنجی ها حاکی از آن است که در انتخابات ماه ژوئن حزب مردم با کسب ۲۹ درصد آراء پیشتاز خواهد بود. پس از آن حزب سوسیالیست به رهبری پدرو سانچز با حدود ۲۰ درصد آراء و پس از آن حزب ضد ریاضت اقتصادی پودموس به رهبری پابلو ایگلسیاس با ۱۸ درصد قرار خواهد گرفت. حزب لیبرال سیودادانوس به رهبری آلبرت ریورا هم با رشد چشمگیری حدود ۱۷ درصد آراء را از آن خود خواهد کرد.

پیش بینی شده که ۳۰ درصد واجدین شرایط رای دهی ( سه درصد بیشتر از انتخابات دسامبر گذشته) در انتخابات پیش رو شرکت نخواهند کرد. این امر می تواند به نفع دو حزب سوسیالیست و حزب محافظه کار تمام شود که در انتخابات پیشین نتوانسته بودند نتایج مورد انتظار را بدست آورند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

همه چیز درباره ویزای دورکاری در اسپانیا؛ چرا طرح دولت مادرید چندان با استقبال مواجه نشد؟

قانون اساسی اسپانیا در جهت حمایت از «افراد دارای معلولیت» اصلاح می‌شود

اسپانیا مانع دسترسی نوجوانان به سایت‌های پورنوگرافی می‌شود؛آمارها از کودکانی که فیلم‌ پورن دیده‌اند