نظرسنجی ها ترامپ و کلینتون را پیروز دومین سه شنبۀ بزرگ آمریکا می دانند

نظرسنجی ها ترامپ و کلینتون را پیروز دومین سه شنبۀ بزرگ آمریکا می دانند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ایالت فلوریدا در دومین سه شنبۀ بزرگ انتخابات مقدماتی آمریکا نقش مهمی را ایفا می کند. نظرسنجی ها نشان می دهد که هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات و دونالد

آگهی

ایالت فلوریدا در دومین سه شنبۀ بزرگ انتخابات مقدماتی آمریکا نقش مهمی را ایفا می کند. نظرسنجی ها نشان می دهد که هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات و دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه در این ایالت پیروز خواهند شد. رای لاتینی تبارهای این ایالت که عمدتا اصالت کوبایی دارند جایگاه مهمی را در این انتخابات به خود اختصاص داده است.

یکی از شهروندان می گوید: «دونالد ترامپ به طور غم انگیزی بازنده شده است چرا که در ایالت فلوریدا و تمام کشور، ۹۰ درصد از کسانی کارهای سخت را انجام می دهند لاتینی تبار هستند.»

شانس مارکو روبیو، سناتور فلوریدا نیز که اصالت کوبایی دارد نسبت به دیگر نامزدهای جمهوریخواه بیشتر است اما نظرسنجی ها احتمال پیروزی وی بر دونالد ترامپ را کم می دانند.

رزماری اوهارا، سردبیر سیاسی روزنامۀ سان سنسیل معتقد است که اصالت کوبایی تد کروز و مارکو روبیو لزوما به پیروزی آنها در این ایالت منجر نخواهد شد. وی می گوید : « شاید شما فکر کنید که دو سناتور کوبایی الاصل جمهوریخواه طبیعتا منتخب جامعۀ کوبایی فلوریدا خواهند شد اما لزوما این اتفاق نمی افتد. مردم به خاطر اینکه کسی به قوم آنها تعلق دارد یا به خاطر جنسیت فرد رای نمی دهند بلکه به کسی رای می دهند که به پای آنها بایستد.»

همزمان با فلوریدا، این انتخابات در چهار ایالت دیگر نیز از جمله اوهایو، کارولینای شمالی، میسوری برگزار خواهد شد.

خبرنگار یورونیوز در گزارش خود می گوید: «در انتخابات مقدماتی امروز، به نظر می رسد که هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ فلوریدا را قبضه کرده باشند اما اگر در انتخابات عمومی ریاست جمهوری رقابت میان این دو باشد این ایالت به شکل چشمگیری به سمت هیلاری کلینتون متمایل خواهد شد. نمایش قوی وی با رای دهندگان لاتینی تبار می تواند به خوبی نتیجۀ این انتخابات را رقم بزند.»

همزمان با افزایش پیروزهای دونالد ترامپ در ایالات آمریکا، تعدادی از اعضای جمهوریخواه از جمله میت رامنی از راهیابی احتمالی وی به دور نهایی این انتخابات ابراز نگرانی کرده اند. برخی از نامزدهای جمهوریخواه نیز که از این رقابت ها انصراف داده اند از جمله کارلی فیورینا از هواداران خود خواسته اند به تد کروز رای بدهد که در بیشتر ایالت ها در پشت سر دونالد ترامپ قرار دارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

موقعیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در دومین سه شنبه بزرگ

دونالد ترامپ برنده جدال حقوقی بر سر توقف حکم ۴۵۴ میلیون دلاری شد؛ دادگاه هم تخفیف داد و هم مهلت

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟