گزارش یورونیوز از شرایط مهاجران در یونان

گزارش یورونیوز از شرایط مهاجران در یونان
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

در روستای کوچک ایدومنی یونان، صد ها تن از مهاجران شبانه در صف ایستاده و منتظر دریافت خبری درباره اجازه عبور از مرز هستند. دروازه ورود به اروپایی که

آگهی

در روستای کوچک ایدومنی یونان، صد ها تن از مهاجران شبانه در صف ایستاده و منتظر دریافت خبری درباره اجازه عبور از مرز هستند.

دروازه ورود به اروپایی که آنان در آرزویش هستند تنها چند متر آنسو تر است. با این همه آنان نمی دانند چه زمانی و تحت چه شرایطی این دروازه به رویشان گشوده می شود.

یکی از زنان مهاجر که اهل سوریه است به یورونیوز می گوید که «می خواهد به آلمان برود زیرا همسرش آنجاست.» او همچنین یادآور می شود که «به مدت ۹ ماه است که باردار است.»

اکنون بسیاری از مهاجران در ایدومنی فهمیده اند که شب های بیشتری را باید در اینجا و با حداقل شرایط سپری کنند. به همین دلیل آنان برای به دست آوردن کمی غذای بیشتر و تنپوشی گرم سعی دارند از یکدیگر سبقت بگیرند.

داوطلبانی که برای کمک به این مهاجران آمده اند با دیدن شرایط زندگی آنان قادر به پنهان کردن عواطف خود نیستند.

ماریلِنا، یکی از این داوطلبان است که در حالی که اشک می ریزد می گوید: «نمی توانم حرف بزنم… این ها انسان هستند… ما در خانه هایمان، در آسایش زندگی می کنیم. البته که ما هم مشکلات خود را داریم و با بحران اقتصادی رو به رو هستیم ولی این [شرایطی که می بینیم] برای حفظ بقا است.»

این داوطلبان که از تسالونیکی به ایدومنی آمده اند، شبانه به توزیع غذاهایی می پردازند که از مردم جمع آوری کرده اند.

دیمیتریس از اعضای سازمان عشق بدون مرز می گوید: «به عنوان انسان احساس کردیم که باید به اینجا بیاییم و به این مردمی که در رنج هستند کمک کنیم. آن ها در فقر به سر می برند و اینجا زمین گیر شده اند تا مرز ها باز شود. برخی از آنان از ۱۵ روز پیش به اینجا آمده اند و چیزی برای خوردن ندارند.»

بعضی از شب ها بارش باران هم به دردسرهای این مهاجران افزوده می شود. زنان و کودکان چاره ای جز خوابیدن روی زمین خیس و گل آلود ندارند. آنان همه این رنج ها را تنها با هدف عبور از مرز و ادامه سفرشان تحمل می کنند.

یکی از زنان مهاجر می گوید: «شرایط بسیار بد است و باران به چادر ها وارد شده است. ما غذا نمی خواهیم. ما می خواهیم به آلمان برویم.»

به گزارش آپوستولس استایکوس، خبرنگار یورونیوز در یونان: «بسیاری از پناهجویان و مهاجران دریافته اند که به مقصد نهایی خود نمی رسند و در این کشور باقی می مانند. یونان نیز آگاه است که آنان این کشور را ترک نمی کنند و در یونان گرفتار شده اند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وضعیت اسفناک هزاران پناهجو در مرز یونان و مقدونیه

بالکان با یک بحران انسانی روبروست

پیشنهاد کمیسیون اروپا: محدودیت رفت و آمد پس از برکسیت برای جوانان «لغو شود»