تلاش اوباما برای تعیین سومین عضو دیوان عالی در دوران ریاستش

تلاش اوباما برای تعیین سومین عضو دیوان عالی در دوران ریاستش
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا ضمن دیدار با رهبران جمهوری خواهان در سنا تلاش کرد آنها را متقاعد کند تا به کاندیدای مورد نظر او برای

آگهی

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا ضمن دیدار با رهبران جمهوری خواهان در سنا تلاش کرد آنها را متقاعد کند تا به کاندیدای مورد نظر او برای عضویت در دیوان عالی رای دهند.

با این وجود رهبران جمهوری خواهان همچون قبل تاکید کردند که هیچ یک از نامزدهای مورد نظر رئیس جمهوری را انتخاب نخواهند کرد.
جمهوری خواهان که اکثریت سنا را در اختیار دارند، پیشتر نیز گفته بودند مانع از پذیرفته شدن هر نامزدی خواهند شد که باراک اوباما برای عضویت در دیوان عالی این کشور پیشنهاد کند.
میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا گفته بود که مجلس سنا قبل از روی کار آمدن رئیس جمهوری بعدی به هیچ کاندیدایی رای نخواهد داد.

آنتونین اسکالیا، قاضی دیوان عالی ایالات متحده آمریکا حدود دو هفته پیش در سن ۷۹ سالگی در تگزاس درگذشت. اعضای دیوان عالی آمریکا توسط رئیس جمهوری و به صورت مادام العمر انتخاب می شوند.

رونالد ریگان، اسکالیا را در سال ۱۹۸۶ میلادی به عضویت دیوان عالی منصوب کرده بود. با مرگ او، باراک اوباما باید برای سومین بار در دوره ریاست جمهوری خود عضو جدیدی را در دیوان عالی منصوب کند.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به وظیفه قانونی خود برای انتصاب جانشین اسکالیا گفته است وقت کافی برای این کار دارم و سنا هم فرصت کافی برای تصمیم گیری خواهد داشت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

معترضان به جنگ غزه مراسم جمع‌آوری کمک‌های مالی با حضور بایدن، اوباما و کلینتون را مختل کردند

تنش در دریای جنوبی چین؛ رئیس‌جمهوری فیلیپین به پکن هشدار داد

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد