برداشته شدن تحریمها؛ واکنش ها در تهران و نیویورک

برداشته شدن تحریمها؛ واکنش ها در تهران و نیویورک
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

روزنامه های صبح یکشنبه در ایران تیترهای خود را به موضوع برداشته شدن تحریمها و مبادله زندانیان بین ایران و آمریکا اختصاص دادند. در همین حال در میان

آگهی

روزنامه های صبح یکشنبه در ایران تیترهای خود را به موضوع برداشته شدن تحریمها و مبادله زندانیان بین ایران و آمریکا اختصاص دادند.

در همین حال در میان مردم واکنش های موافق و مخالف بر سر توافق جامع هسته ای دیده می شود. همکار یورونیوز در تهران با چند نفر مصاحبه انجام داده است.

مهران می گوید: «ایران به آنچه که می خواست دست یافت…ایران خواستار ادامه برنامه هسته ای و برداشته شدن تحریم ها بود که به آنها دست یافت.»

حسین که مخالف توافق است می گوید: «اگر آمریکا تحریم ها را برگرداند، آیا ایران می تواند برنامه هسته ای خود را به حالت نخست بازگرداند؟ تمام سانتریفوژها را برداشتند. چند سال برای نصب دوباره آنها طول خواهد کشید؟»

واکنش ها در آمریکا نیز بر سر توافق جامع هسته ای گوناگون است. در برخی بیلبوردهای نیویورک می توان خبرهای مربوط به آزادی چهار زندانی ایرانی-آمریکایی را به خوبی مشاهده کرد.

یکی از شهروندان نیویورک می گوید: «به گمانم تا زمانی که آنها خواست جامعه جهانی و آمریکا را دنبال می کنند، توافق خوبی است.»

شهروند دیگری که مخالف توافق است می گوید: «اعتماد به ایران کار ابلهانه ای است. اوباما فکر می کند اینکار میراث او به شمار خواهد رفت. ولی من فکر می کنم این میراث بد او خواهد بود. سر میز مذاکره نشستن و با ایران توافق کردن آن هم از سر ضعف زمانی که باید قدرت نمایی کنیم، یک فاجعه تمام عیار است.»

در صحنه سیاست، جمهوری خواهان نیز از برداشته شدن تحریم های اقتصادی علیه ایران ناخشنود هستند. پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا گفت: «امروز شاهد هستیم که دولت اوباما تحریم ها علیه اصلی ترین دولت حامی تروریسم را برخواهد داشت.»

جمهوری خواهان معتقدند با برداشته شدن تحریم ها و آزاد شدن سرمایه های ایران، این کشور از گروه های شیعی در منطقه حمایت مالی و نظامی خواهد کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش قدرت جناح‌های طرفدار سلاح هسته‌ای در ایران؛ دیپلمات‌های غربی نگرانند

«مقام آگاه ایران» ادعای «هشدار مخفیانه آمریکا به تهران پیش از حمله داعش » در کرمان را رد کرد

آمریکا از پیش به ایران درباره حمله داعش به مراسم سلیمانی مخفیانه هشدار داده بود