سه نفر در اندونزی به ظن دست داشتن در حملات جاکارتا بازداشت شدند

سه نفر در اندونزی به ظن دست داشتن در حملات جاکارتا بازداشت شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

پلیس اندونزی سه نفر را به ظن دست داشتن در حملات روز پنج شنبه در جاکارتا بازداشت کرد. همزمان یک روز پس از این حملات خونین که به کشته شدن هفت نفر از

آگهی

پلیس اندونزی سه نفر را به ظن دست داشتن در حملات روز پنج شنبه در جاکارتا بازداشت کرد. همزمان یک روز پس از این حملات خونین که به کشته شدن هفت نفر از جمله دو شهروند عادی انجامید٬ پلیس جاکارتا از تقویت توان دفاعی برای جلوگیری از تهدیدهای گروه خلافت اسلامی (داعش) خبر داد.

انفجارها و تیراندازی ها در قلب پایتخت اندونزی جان هفت نفر را گرفت. پنج تن از عاملان این حملات کشته شده اند؛ سه نفر در درگیری با پلیس و دو نفر دیگر در جریان انفجار انتحاری جان باختند. دو شهروند عادی هم٬ یکی اهل اندونزی و دیگری کانادایی در جریان این حملات جان خود را از دست داده اند. دست کم بیست نفر هم زخمی شده اند.

تیتو کارتاویان٬ رئیس پلیس جاکارتا ضمن تاکید بر جدی گرفتن تحرکات داعش در منطقه بر تشدید تدابیری برای پیشگیری از حملات احتمالی این گروه تاکید کرد و خواستار همکاری مشترک کشورهای منطقه شد. رئیس پلیس جاکارتا گفت: «داعش در کشورهای آسیای جنوب شرق از جمله اندونزی٬ مالزی٬ فیلیپین٬ تایلند و سایر کشورها لانه کرده و یک ستیزه جو به نام بحرون نعیم قصد دارد رهبری منطقه آسیای جنوب شرقی را در اختیار گیرد. تمام رهبران این گروه با یکدیگر در رقابت اند. به همین دلیل بحرون نعیم این حمله را طراحی کرده است.»

داعش با پذیرفتن مسئولیت این حملات ادعا کرده که در جریان آن ۱۵ نفر کشته شده اند. پیشتر داعش تهدید کرده بود که اندونزی را هدف حملات خود قرار خواهد داد.

این انفجارها یک مرکز خرید به نام «شارینا» و یک کافۀ استارباکس را هدف قرار داده بود. رئیس جمهوری اندونزی از این حمله بعنوان «اقدامی تروریستی» نام برده است. در جریان این انفجارها و درگیری ها که حدود سه ساعات طول کشید جاکارتا در وحشت فرو رفته بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انفجار انتحاری مقابل ایستگاه پلیس اندونزی؛ شمار قربانیان به ۱۰ نفر رسید

آغاز محاکمه دیپلمات اتحادیه اروپا؛ سوئد: هیچ مبنایی ندارد؛ ایران: به اسرائیل اطلاعات می‌داد

سخنرانی دختر احمدرضا احمدی با پوشش اختیاری: پدرم را با اجبار بازنشسته کردند