آیا ایران به حزب پودموس اسپانیا پول پرداخت کرده است؟

آیا ایران به حزب پودموس اسپانیا پول پرداخت کرده است؟
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
آگهی

حزب مردم، جریان سیاسی حاکم اسپانیا از نمایندگان حزب چپگرای رادیکال پودموس خواسته است تا درباره اتهام دریافت میلیون‌ها یورو پول از جمهوری اسلامی ایران توضیح دهند.

رافائل هرناندو، سخنگوی گروه پارلمانی حزب مردم، روز سه شنبه در مجلس نمایندگان اسپانیا به خبرنگاران گفت: « پابلو ایگلسیاس، رهبر حزب پودموس باید درباره نقش خود در باره دریافت غیرقانونی پول از حکومتی مانند ایران توضیح دهد. اگر این قضیه صحت داشته باشد، با یکی از بزرگترین موارد فساد در سال‌های گذشته رو به رو خواهیم بود.» حزب تازه تاسیس سیودادونوس (شهروندان) هم خواستار ارائه توضیح از جانب ایگلسیاس شده است.

نشریه اینترنتی ال کونفیدانسل و روزنامه ا ب س ( نزدیک به جریان های راستگرای اسپانیا) گزارش هایی را منتشر کرده اند که بر اساس آن ها، پلیس اسپانیا پرونده ای را درباره دریافت های مالی پابلو ایگلسیاس، به عنوان مجری برنامه دژ آپاچی (Fort Apache) در شبکه هیسپان تی وی ایران، گشوده است.

ال کونفیدانسل همچنین مدعی است که بازرسان پرونده پودموس از طریق آژانس مبارزه با مواد مخدر آمریکا، به اطلاعاتی دست یافته اند که نشانگر وجود یک توافق میان ایران و ونزوئلا برای تامین مالی این حزب چپ رادیکال اسپانیا است. این نشریه می گوید یک عضو بلندپایه پیشین دولت ونزوئلا این اطلاعات را افشا کرده است.

بنا به گزارش روزنامه ا ب س، پلیس همچنین درباره درآمدهای شرکت(۳۶۰ گلوبال مدیا)، که تهیه کننده برنامه‌های هیسپان تی وی است، تحقیق می کند. ا ب س مدعی است که در فاصله سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵، مبلغ نه میلیون و سیصدهزار یورو برای «دور زدن تحریم‌های ایران» به حساب این شرکت واریز شده است. بنا بر اطلاعات مورد ادعای این روزنامه، شرکت(۳۶۰ گلوبال مدیا) بخشی از پرداخت مبلغ ۹۳ هزار یورو به حساب بانکی آقای ایگلسیاس در فاصله سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ بوده است. ماموران امنیتی اسپانیا باید به این پرسش پاسخ دهند که آیا در جریان این نقل و انتقالات بانکی، پولی برای تامین حزب پودموس پرداخت شده است یا نه؟

پابلو ایگلسیاس، استاد دانشگاه، روزنامه نگار و رهبر حزب پودموس، آمادگی کامل خود را برای پاسخ به هر پرسشی در اینباره اعلام کرده و گفته است: «جیب‌های من شفاف (قابل رویت) هستند.»

این اطلاعات درحالی منتشر شده که ماریانو راخوی، رهبر حزب مردم اسپانیا تلاش می کند تا پس از کسب بیست و هشت درصد آرا در انتخابات ماه گذشته، با همراهی دیگر احزاب راستگرای این کشور، یک دولت انتلافی تشکیل دهد. در صورتی که وی موفق به انجام این کار نشود، حزب سوسیالست با ۲۲ درصد آرا می تواند با ائتلاف با پودموس، دولت جدیدی را در این کشور تشکیل دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادعای تازه حوزه علمیه امام خمینی: صدیقی شخصاً با حضور در دفترخانه سند انتقال ملک را امضا کرده است

از زمین‌خواری تا درآمد ماهانه میلیاردی از هتل؛ از فساد مالی منتسب به کاظم صدیقی چه می‌دانیم؟

اعتراضات جدید در مجارستان؛ مقام سابق با انتشار صدای ضبط شده دولت اوربان را به فساد متهم کرد