کاندیداهای انتخابات رییس جمهوری پرتغال چه کسانی هستند؟

کاندیداهای انتخابات رییس جمهوری پرتغال چه کسانی هستند؟
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

گزارش تحلیلی کارزارهای تبلیغاتی برای انتخابات رئیس جمهوری پرتغال از عصر دوشنبه به صورت رسمی شروع شده است. این انتخابات قرار است بیست و چهارم ژانویه

آگهی

گزارش تحلیلی

کارزارهای تبلیغاتی برای انتخابات رئیس جمهوری پرتغال از عصر دوشنبه به صورت رسمی شروع شده است. این انتخابات قرار است بیست و چهارم ژانویه برگزار شود. برای انتخابات پیش رو ۱۰ نفر نامزد به صورت مستقل نامزد شده اند. با این حال احزاب سیاسی می توانند از نامزد مورد نظرشان حمایت کنند.

مارسلو ربلو دو سوسا حمایت حزب راست میانه سوسیال دموکرات را داراست. وی در گذشته در فاصله سالهای ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ رهبری این حزب را بر عهده داشته است. او که استاد حقوق است چهره ای شناخته شده در پرتغال بشمار می رود. وی از پانزده سال پیش، به عنوان مفسر سیاسی در تلویزیون این کشور برنامه داشته است. بر اساس نظر سنجی ها، وی برای پیروزی در انتخابات با کسب بیش از ۵۲ درصد آرا در دور نخست بخت زیادی داراست.

آنتونیو سامپایو نووا رییس سابق دانشگاه لیسبون از حمایت سه رییس جمهوری پیشین پرتغال برخوردار است. وی همچنین حمایت برخی اعضای حزب سوسیالیست را داراست. با این حال این حزب به صورت رسمی از وی حمایت نکرده است. بر اساس نظر سنجی ها آنتونیو سامپایو نووا بیش از ۱۶ درصد آراء را کسب خواهد کرد.

ماریا دبلیم روزیرا، ۶۶ ساله، وزیر سابق بهداشت در دو دولت سوسیالیست و رهبر سابق حزب سوسیالیست پرتغال بوده است. حزب سوسیالیست به صورت رسمی از وی حمایت نکرده است. ماریا دبلیم روزیرا یک کاندیدای مستقل در انتخابات پیش رو در نظر گرفته می شود. با اینحال وی در تلاش است تا آراء چپ را به خود جلب کند.

ماریزا ماتیاس، ۳۹ ساله و جامعه شناس، جوانترین کاندیدای انتخابات رئیس جمهوری است. وی حمایت بلوک چپ (Bloco de Esquerdas) را داراست. بلوک چپ در ائتلاف دولت سوسیالیستی پرتغال مشارکت می کند. ماریزا ماتیاس همچنین از سال ۲۰۰۹ نماینده پارلمان اروپاست.

ادگار سیلوا، ۵۳ ساله پیش تر کشیش کاتولیک بوده است. حزب کمونیست از کاندیداتوری وی حمایت کرده است. این حزب همچنین در دولت ائتلافی کنونی نقش دارد.

رئیس جمهوری آتی جانشین هانیبال کاواکو سیلوا ، رئیس جمهوری محافظه کار کنونی پرتغال خواهد شد. رییس جمهوری پرتغال نقش مهمی در صحنه سیاسی این کشور داراست. وی از حق وتو برای لغو قوانین برخوردار است.

انتخابات پیش رو می تواند به چالشی تازه برای تقسیم قدرت میان جناح های سیاسی تبدیل شود. از ماه نوامبر سال گذشته، دولت پرتغال به نخست وزیری آنتونیو کوستا یک دولت چپ گراست.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتحابات روسیه؛ پوتین از مردم خواست در دوران «سخت» کنونی برای کشورشان رأی بدهند

سیاستمدار صلح‌طلب روس برای رقابت انتخاباتی با پوتین درخواست نامزدی داد

دونالد ترامپ در دادگاه تفهیم اتهام پرونده انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری آمریکا: بی‌گناهم