تظاهرات در هنگ کنگ در اعتراض به ناپدید شدن کارکنان یک دفتر انتشاراتی منتقد چین

تظاهرات در هنگ کنگ در اعتراض به ناپدید شدن کارکنان یک دفتر انتشاراتی منتقد چین
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

ناپدید شدن پنج تن از کارکنان یک دفتر انتشاراتی در هنگ کنگ که آثاری در انتقاد از حکومت چین منتشر می کند٬ شماری از فعالان حقوق بشر را در منطقه نسبتا

آگهی

ناپدید شدن پنج تن از کارکنان یک دفتر انتشاراتی در هنگ کنگ که آثاری در انتقاد از حکومت چین منتشر می کند٬ شماری از فعالان حقوق بشر را در منطقه نسبتا خودمختار به واکنش واداشت. آنها در پاسخ به درخواست حزب سوسیال دموکرات٬ روز یکشنبه در برابر دفتر نمایندگی پکن در هنگ کنگ تجمع کردند.

دبیر حزب سوسیال دموکرات هنگ کنگ گفت: «پلیس کسی را بازداشت نکرده فقط از ما خواست که از اینجا برویم. اما موضوع این است که پلیس هنگ کنگ و پلیس چین به سوالات مطرح پاسخ نداده اند. این واقعیت که دست های پنهانی آزادی مطبوعات و آزادی بیان را سرکوب می کنند نگران کننده است.»

ناپدید شدن آقای لی بو٬ سهامدار ۶۵ ساله این انتشارات پنجمین مورد آن طی دو ماه گذشته است. آقای لی آنطور که همسرش گفته چهارشنبه گذشته به طرز مرموزی ناپدید شد. سه روز پس از آن پلیس هنگ کنگ بدون ذکر جزئیاتی٬ ناپدید شدن وی را تایید کرد. چهار تن دیگر در ماه اکتبر ناپدید شدند.

سازمان های مدافع حقوق بشر نگرانی خود را این اتفاقات اعلام کرده اند.

همزمان خیابان های هنگ کنگ روز یکشنبه صحنه تظاهرات دانشجویانی بود که مخالفت خود را نسبت به انتصاب فردی تحت حمایت پکن به ریاست دانشگاه هنگ کنگ اعلام کردند. گفته می شود حدود سه هزار نفر در این تظاهرات شرکت کردند حال آنکه پلیس این رقم را ۸۳۰ نفر اعلام کرده است. آنها ضمن اعتراض به دخالت پکن در امور این منطقه می گویند «در دانشگاه به حضور نماینده حزب کمونیست نیاز نیست.»

این انتصاب چند ماه پس از مانع تراشی برای یک استاد برجسته و مدافع حقوق بشر در دست یافتن به یکی از پست های عالی دانشگاه هنگ کنگ روی می دهد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

چین و فروش تجهیزاتی با کاربرد نظامی به روسیه؛ هدف واشنگتن از انتشار عمومی اطلاعات محرمانه چیست؟

طوفان در چین آدم‌ها را در خواب از آپارتمان‌های بلندمرتبه بیرون کشید

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است