آنگلا مرکل، شخصیت برگزیده سال از سوی مجله تایم و «بلای سال» برای یونانی ها

آنگلا مرکل، شخصیت برگزیده سال از سوی مجله تایم و «بلای سال» برای یونانی ها
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

مجله تایم آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان را به عنوان شخصیت برگزیده سال ٢٠١۵ انتخاب کرد. این مجله از خانم مرکل به خاطر مدیریت بحران های مختلف از بدهی

آگهی

مجله تایم آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان را به عنوان شخصیت برگزیده سال ٢٠١۵ انتخاب کرد.

این مجله از خانم مرکل به خاطر مدیریت بحران های مختلف از بدهی یونان تا پناهجویان سوری تقدیر و ستایش کرده است.

رادهیکا جانز٬ معاون سردبیر مجله تایم گفت: «او در زنجیره بحران بدهی٬ اروپا را اداره کرد. او یک مدیر بوده اما امسال در حوزه سیاستگذاری اروپا در ارتباط با پناهجویان و مهاجران سوری و دیگر مناطق بحران زده جهان او همچون یک رهبر اخلاقی عمل کرد. به همین دلیل ما می خواستیم او در کانون توجه باشد.»

همزمان آنگلا مرکل صدراعظم آلمان که برای بازگشایی خط آهن پر سرعت شرق آلمان به لایپزیک رفته بود بر ضرورت استفاده از انرژی های کارآمد در بخش حمل و نقل عمومی برای جلوگیری از گرم شدن کره زمین تاکید کرد.

انتخاب مجله تایم در میان شهروندان آلمانی با واکنش های مثبتی همراه بود. کریس والرت٬ از ساکنان برلین گفت: «این انتخاب عالیست. من به او رای دادم و اینکه در دنیای مردان او به شیوه خود امور را اداره می کند و از منافع سیاسی جهانشمول دفاع می کند اتفاق خوبی است.»

در مقابل یونانی ها از این انتخاب چندان خرسند نیستند. در میدان سینتاگما در آتن٬ یونانی ها نارضایتی خود را از این انتخاب پنهان نمی کنند.

ماریا دیموپولو٬ از کارکنان بخش خدمات عمومی یونان گفت: «او ممکن است زن سال اروپا و جهان باشد اما برای یونان او بلای سال است. من باور ندارم که او برای ما مایه افتخار باشد.»

آنگلا مرکل در حالی انتخاب شد که نامهایی چون حسن روحانی، رییس جمهوری ایران و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در فهرست نهایی نامزدهای چهره برتر سال تایم حضور داشتند. البته نام ابوبکر بغدادی، رهبر گروه تروریستی داعش نیز در این لیست به چشم می خورد

خانم مرکل چهارمین زنی است که از سال ۱۹۲۷(نخستین سال گزینش چهره برتر سال تایم)، به عنوان شخصیت برگزیده تایم انتخاب می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جمال خاشقجی و چند روزنامه نگار به عنوان «شخصیت سال» مجله تایم انتخاب شدند

مرکل چهره برتر سال از نگاه مجله تایم

آیا ستاره اَبَر زن اروپا، در حال افول است؟