ابراز نگرانی بان کی مون نسبت به خشونت های اخیر در کرانه باختری

ابراز نگرانی بان کی مون نسبت به خشونت های اخیر در کرانه باختری
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

هزاران نفر از ساکنان کرانه باختری رود اردن روز چهارشنبه در بيت عوا با حضور در مراسم خاکسپاری جوان فلسطینی که توسط نظامیان اسراییل کشته شده بود به وی

آگهی

هزاران نفر از ساکنان کرانه باختری رود اردن روز چهارشنبه در بيت عوا با حضور در مراسم خاکسپاری جوان فلسطینی که توسط نظامیان اسراییل کشته شده بود به وی ادای احترام کردند.

اودی مسلمه٬ جوان ۲۴ ساله روز سه شنبه پس از آنکه با چاقو به یک سرباز اسرئیلی حمله و وی را زخمی کرد هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

درحالیکه فضا در کرانه باختری رود اردن به شدت متشنج است بان کی مون٬ دبیرکل سازمان ملل متحد در سفری غیرمنتطره به منطقه نگرانی خود را نسبت به خشونت های اخیر میان فلسطینی ها و اسرئیلی ها ابراز داشت.

آقای بان در دیدار با رهبران طرفین درگیر از آنها خواست تا به منظور پایان دادن به خشونت ها اقدام جدی انجام دهند. او گفت: «من از اقدامات تحریک آمیز مکرر در مکانی مقدس (مسجد الاقصی) در بیت المقدس که موجب بروز خشونت های اخیر شده عمیقا نگران هستم. به منظور بهبود اوضاع باید به تنش های موجود که بی وقفه در حال اوج گرفتن است توجه شود.»

اشاره دبیر کل سازمان ملل به شایعات جنجال برانگیز در زمینه افزایش اختیارات یهودیان در مسجد الاقصی است. این شایعات یک ماه پیش بر سر زبان ها افتاد و موج تازه خشونت ها را به همراه داشت. دست کم ۴۵ فلسطینی و ۹ اسرائیلی در این درگیری های خونین کشته شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محمود عباس کابینه جدید تشکیلات خودگردان فلسطینی را معرفی کرد

آیا محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی مورد سوءقصد قرار گرفته است؟

تشدید خشونت‌ها در کرانه باختری؛ آیا شهرک‌نشینان اسرائیلی جبهه جنگ جدیدی را باز خواهند کرد؟