دستگیری چهار نفر در ارتباط با قتل حسابدار پلیس در سیدنی

دستگیری چهار نفر در ارتباط با قتل حسابدار پلیس در سیدنی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

چهارمظنون سحرگاه چهارشنبه در ارتباط با قتل یک مامور پلیس در استرالیا دستگیر شدند. پس از آنکه یک حسابدار پلیس استرالیا روز جمعه به ضرب گلوله نوجوان

آگهی

چهارمظنون سحرگاه چهارشنبه در ارتباط با قتل یک مامور پلیس در استرالیا دستگیر شدند. پس از آنکه یک حسابدار پلیس استرالیا روز جمعه به ضرب گلوله نوجوان پانزده ساله ای به نام فرهاد جابر در سیدنی به قتل رسید، دویست مامور پلیس عملیات گسترده تحقیق و جستجو برای یافتن افراد مرتبط با این حمله تروریستی را آغاز کردند.

نوجوانی که به روی حسابدار پلیس آتش گشوده بود، خود نیز بر اثر شلیک نیروهای پلیس جان باخت. به گفته مقامات قضایی در استرالیا، وی هیچگونه سابقه کیفری نداشته است.

کاترین برن معاون کمیسرپلیس ایالت نیو ساوت ولز با تاکید بر این نکته که برخی ازافراد دستگیر شده پیش از این تحت نظر سرویس های پلیس قرار داشته اند، گفته است: «تحقیقات ما بر روی یک ماجرای تروریستی متمرکز شده است. فرض و گمان بر این است که این اقدام خشونت بار که توسط یک نوجوان پانزده ساله صورت گرفته، تحت تاثیر یک تفکر ایدئولوژیک، سیاسی و یا مذهبی قرار داشته است.»

مقامات استرالیا از سپتامبر ۲۰۱۴ تدابیر امنیتی برای مقابله با عملیات تروریستی در کشورشان را افزایش داده اند. آنها نگرانند افراد کم سن و سال تحت نفوذ گروههای افراطی نظیر گروه موسوم به «دولت اسلامی» قرار گرفته و اقدام به انجام عملیات تروریستی در خاک این کشور کنند.

ماموران تحقیق پلیس همچنین در جستجوی خواهر نوجوان عامل این حمله هستند که یک روز قبل از حادثه استرالیا را ترک کرده است.

از سال گذشته تاکنون دست کم شش حمله تروریستی در استرالیا خنثی شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا چهار فرد ساکن ایران را به دلیل کمک به گردان‌های الشتر در بحرین تحریم کرد

پلیس و آژانس امنیت داخلی اسرائیل از کشف یک گروه تروریستی مرتبط با حماس در شهر سخنین خبر دادند

ایران همچنان در فهرست سیاه اف‌ای‌تی‌اف باقی ماند