اولین واکنش آمریکا به حملات جنگنده های روسیه در خاک سوریه

اولین واکنش آمریکا به حملات جنگنده های روسیه در خاک سوریه
Copyright 
نگارش از Masoud Imani Kalesar
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرد حمایت نظامی روسیه و بمباران مواضع داعش در سوریه توسط جنگنده های روس با درخواست حمایت نظامی بشار اسد، رئیس جمهوری از

آگهی

تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرد حمایت نظامی روسیه و بمباران مواضع داعش در سوریه توسط جنگنده های روس با درخواست حمایت نظامی بشار اسد، رئیس جمهوری از ولادیمیر پوتین صورت می گیرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، نقش و حضور نظامی کشورش در سوریه را در سه جمله کوتاه خلاصه کرد.

وی گفت:«اول، حمایت ما از نبرد مشروع ارتش سوریه است، بطور دقیق نبرد علیه گروه های تروریستی. دوم، چنین پیشتیبانی هوایی بوده و شامل عملیات زمینی نخواهد بود. سوم، مدت زمان این پشتیبانی محدود و تا زمانی خواهد بود که ارتش سوریه در موضع قدرت و تهاجم قرار گیرد.»

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در اولین واکنش رسمی دولتش به اولین عملیات جنگنده های روس در خاک سوریه، حمایت از بشار اسد و حمله به داعش را دو موضوع کاملا متمایز و متفاوت خواند.

وی گفت:« نباید نبرد علیه داعش را با حمایت از اسد یکی بدانیم، که نخواهیم دانست. همچنین نگرانی عمیق خود را در صورت حمله روسیه به مناطقی که داعش و گروها های منتسب به القاعده در آنجا فعال نیستند، ابراز داشته ایم.»

آمریکا با حمایت از مخالفان میانه روی مسلح بشار اسد می گوید آقای اسد باید از قدرت کناره گیری کند. روسیه اما با تروریست خواندن تمام مخالفان مسلح بشار اسد می گوید وی باید بر مسند قدرت بماند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آغاز حملات هوایی روسیه در خاک سوریه

موافقت سنای روسیه با عملیات نظامی این کشور در سوریه علیه داعش

نبرد دیالکتیک پوتین و اوباما بر سر بحران سوریه