تصویر و شهرت صنعت خودروسازی آلمان در معرض خطر قرار دارد

تصویر و شهرت صنعت خودروسازی آلمان در معرض خطر قرار دارد
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شرکت فولکس واگن علاوه بر پرداخت جریمه سنگین و خسارت احتمالی پس از فاش شدن رسوایی تعبیه نرم افزارهای مختل کننده سنجش آلودگی هوا در خودروهای این شرکت

آگهی

شرکت فولکس واگن علاوه بر پرداخت جریمه سنگین و خسارت احتمالی پس از فاش شدن رسوایی تعبیه نرم افزارهای مختل کننده سنجش آلودگی هوا در خودروهای این شرکت با مخدوش شدن تصویر خود بعنوان یکی از بهترین کمپانی های خودروسازی دنیا نیز مواجه است.

بدبینی احتمالی مشتریان به فولکس واگن می تواند تبعات منفی برای آن در بر داشته باشد و در بیلان مالی این شرکت نیز اختلال ایجاد کند.

این رسوایی نه تنها مارک فولکس واگن را زیر سئوال خواهد برد بلکه یک خطر جدی برای کل صنعت خودروسازی آلمان محسوب می شود.

مارتین گورینگ از موسسه مطالعات اقتصادی آلمان در این زمینه می گوید: «صنعت اتومبیل سازی یکی از مهمترین صنایع آلمان است و فولکس واگن تقریبا رهبری آنرا بهده دارد. اما امروز آنها چه کاری می توانند بکنند؟ می توانیم برای کاهش خسارت تلاش بکنیم، برای شفاف تر کردن تستها نیز باید تلاش کرد. اما آیا دخالت بیشتر بخش دولتی در کنترلها ضروری است؟ مطمئنا این واکنشی خواهد بود که می تواند اعتماد را بازگرداند.»

ایمنی، کیفیت و انطباق خودروهای آلمانی با معیارهای حفظ محیط زیست از جمله خصوصیاتی هستند که موجب شهرت صنعت اتومبیل سازی آلمان شده اند. این صنعت به تنهایی در سال ۲۰۱۴ میلادی ۳۰.۷ درصد تولید ناخالص داخلی آلمان را تامین کرده است.

تولید خودروهای صنعت اتومبیل سازی آلمان در سال گذشته میلادی نیز ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار دستگاه بوده است. آلمان با این میزان از تولید خودرو پس از کشورهای چین، آمریکا و ژاپن در رده چهارم جهانی قرار می گیرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سقبت روسیه از عربستان در صادرات نفت به چین؛ واردات نفت آمریکا توسط پکن ۸۱ درصد رشد کرد

چین فرستاده ویژه خود را برای مذاکرات صلح مرتبط با جنگ اوکراین به عربستان می‌فرستد

تلاش ژاپن برای تقویت بخش دفاعی خود؛ سفرهای اروپایی و آمریکایی کیشیدا آغاز شد