فعالان اقتصادی یونان در انتظار تصمیمات دولت جدید این کشور

فعالان اقتصادی یونان در انتظار تصمیمات دولت جدید این کشور
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آلکسیس سیپراس و حزب سیریزا بار دیگر با شعار احیای بانکهای یونان و بازسازی اقتصاد نیمه جان این کشور در انتخابات پارلمانی به پیروزی رسیدند. اما تا چه

آگهی

آلکسیس سیپراس و حزب سیریزا بار دیگر با شعار احیای بانکهای یونان و بازسازی اقتصاد نیمه جان این کشور در انتخابات پارلمانی به پیروزی رسیدند.

اما تا چه اندازه این وعده ها عملی خواهند بود؟ آلکسیس سیپراس که سیاستهای ضد ریاضت اقتصادی در صدر برنامه هایش قرار داشت اکنون برای دریافت کمکهای بین المللی، متعهد به افزایش مالیاتها و کاهش هزینه های عمومی و ایجاد اصلاحات مد نظر طلبکاران بین المللی است.

متیو بسلی از گروه سرمایه گذاری هندرسون لندن می گوید: «مطمئن نیستم که پیروزی امروز سیپراس واقعا چشم اندازهای اقتصادی یونان را تغییر دهد. بله، این پیروزی به او مجوز پیشبرد برنامه اصلاحات مدنظر منطقه یورو و صندوق بین المللی پول را می دهد اما هنوز هم چالشهای مهمی برای اجرای این برنامه ها باقی مانده است.»

انتظار می رود که آقای سیپراس تا روز چهارشنبه اعضای دولت جدیدش را اعلام کند.

اوانجلوس سیوتیس از شرکت Guardian Trust Securities در یونان نیز می گوید: «بازار، خواهان دولتی با احزاب بیشتر و همراهی اکثریت قابل توجه پارلمان است. بازار همچنان نظاره گر است. ابتدا باید دید چه کسانی مسئول مهمترین وزارتخانه ها می شوند و اولین تصمیماتی که می گیرند چه هستند.»

بیش از یک چهارم از جمعیت فعال یونان بیکارند و اجرای سیاستهای کنترل سرمایه در ماه ژوئیه، مصرف داخلی را به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

پیش بینی می شود اوکلید ساکالوتوس، وزیر دارایی یونان همچنان بر مسندش باقی بماند یعنی کسی که در مذاکرات با طلبکاران بین المللی، موفق تر از دیگر مقامات یونانی بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده