شمارش معکوس در بانک مرکزی آمریکا برای اعلام نرخ بهره

شمارش معکوس در بانک مرکزی آمریکا برای اعلام نرخ بهره
نگارش از Soroush Alavi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نشست دو روزه کمیته سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا روز پنجشنبه به پایان می رسد. جانت یلن، رییس این نهاد در جریان یک کنفرانس خبری تصمیمات اتخاذ شده طی

آگهی

نشست دو روزه کمیته سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا روز پنجشنبه به پایان می رسد. جانت یلن، رییس این نهاد در جریان یک کنفرانس خبری تصمیمات اتخاذ شده طی این دو روز را تشریح خواهد کرد و مهمترین موضوعی که در این جلسات درباره آن بحث می شود تغییر و یا عدم تغییر در نرخ بهره بانک مرکزی است.

نرخ بهره این نهاد از ۶.۵ درصد در سال ۲۰۰۰ به ۵.۲۵ درصد در سال ۲۰۰۸ تنزل یافت و اکنون در پایین ترین حد خود یعنی ۰.۲۵ درصد قرار دارد.

اریک ویگاند، از یو اس بانک در این باره گفت: «این نشست اهمیت زیادی دارد زیرا به شک و تردیدها نسبت به افزایش نرخ بهره پایان خواهد داد. اما از سوی دیگر اگر مشخص شود که بانک مرکزی تصمیم دارد در انتظار روشنتر شدن وضعیت اقتصادی کشور بنشیند، این موضوع می تواند یک فضای کلافه کننده بوجود آورد.»

افزایش احتمالی نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا تاثیر مستقیمی بر بازارهای مالی در سراسر دنیا خواهد داشت. بالا رفتن نرخ بهره استقراض شرکتها و بنگاههای تجاری با سررسید بلند و کوتاه مدت، یکی از تبعات افزایش نرخ بهره بانک مرکزی خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده