سیزده سال و نه ماه زندان برای رهبر مخالفان ونزوئلا

سیزده سال و نه ماه زندان برای رهبر مخالفان ونزوئلا
Copyright 
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

لئوپولدو لوپز، رهبر مخالفان ونزوئلا به سیزده سال و نه ماه و هفت روز زندان محکوم شد. جرم آقای لوپز «تحریک مردم به اعتراضات ضد دولتی» در سال ۲۰۱۴ اعلام

آگهی

لئوپولدو لوپز، رهبر مخالفان ونزوئلا به سیزده سال و نه ماه و هفت روز زندان محکوم شد. جرم آقای لوپز «تحریک مردم به اعتراضات ضد دولتی» در سال ۲۰۱۴ اعلام شده است، اعتراضاتی چند ماهه که طی آن بیش از ۴۰ نفر کشته شدند. روز پنج شنبه طرفداران آقای لوپز در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا از اعلام این حکم دچار بهت و اندوه شدند، اما همسر او لیلیان تینتوری نگاه امیدوارتری دارد.

او می گوید: «من به فرزندانم مانوئلا و لئوپولدو سانتیاگو می گویم که باید به پدرشان افتخار کنند. اصیل ترین مبارزه ای که یک انسان می تواند انجام دهد، مبارزه برای آزادی، عدالت و حق مردم است و این کاری است که لئوپولدو دارد می کند.»

وکلای لئوپولدو لوپز گفته اند که علیه این حکم تقاضای فرجام خواهند کرد، اما احزاب مخالف امید دارند تا با پیروزی در انتخابات ماه دسامبر آینده، شرایط را برای آزادی رهبر خود فراهم کنند.

یکی از رهبران اتحاد مخالفان دولت ونزوئلا می گوید: «سیزده سال خیلی طولانی است اما ۸۵ روز باقیمانده تا انتخابات سریع می گذرد. در این ۸۵ روز ما می توانیم به رأی مجلس ملی امیدوار باشیم که قانون عفو و آشتی را تصویب کند. به این ترتیب لئوپولدو لوپز با تصمیم و حکم مردم ونزوئلا آزاد خواهد شد.»

روز پنج شنبه پیش از اعلام رأی دادگاه، میان طرفداران لئوپولدو لوپز از یک سو و سرخ پوشان طرفدار دولت فعلی و چاوز رئیس جمهور پیشین از سوی دیگر، زد و خوردهایی روی داد که باعث مداخله پلیس شد.

یک مرد شصت ساله نیز در بیرون دادگاه بعد از شنیدن خبر محکومیت لوپز سکته کرد و جان سپرد.

رهبر ۴۴ ساله اپوزیسیون ونزوئلا از فوریه ۲۰۱۴ در بازداشت به سر می برد. او اقتصاددان و پایه گذار حزب اراده ملت است که برای سرنگونی دولت سوسیالیست نیکولاس مادورو، رئیس جمهور مبارزه می کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا در حمایت از اپوزیسیون دولت مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند

مادورو در واکنش به انتقال هواپیمای ونزوئلا به آمریکا: راهزن دیوانه هواپیمای ما را دزدید

خبر خوش برای مردم ونزوئلا؛ نرخ تورم به ۱۹۳ درصد رسید