نخست وزیر دانمارک: نمی خواهیم صحنه ایستگاه قطار بوداپست تکرار شود

نخست وزیر دانمارک: نمی خواهیم صحنه ایستگاه قطار بوداپست تکرار شود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

به دنبال خودداری تعدادی از پناهجویان برای پیاده شدن از قطار و درخواست پناهندگی از دانمارک، پلیس این کشور مبادرت به تخلیه اجباری برخی از آنها کرد. این

آگهی

به دنبال خودداری تعدادی از پناهجویان برای پیاده شدن از قطار و درخواست پناهندگی از دانمارک، پلیس این کشور مبادرت به تخلیه اجباری برخی از آنها کرد.

این افراد از آلمان به سوئد می رفتند و برای همین پلیس دانمارک اقدام به متوقف کردن قطارهایی کرده که از آلمان وارد این کشور می شوند.

لارس لوکه راسموسن، نخست وزیر دانمارک، با بیان این که خواستار تکرار صحنه هایی همچون آنچه در ایستگاه قطار بوداپست اتفاق افتاد نیست، گفت: “واضح است که ما اکنون تحت فشار هستیم. این نشان دهنده پیچیدگی این مسئله است. این کسانی که به دانمارک می آیند در حال فرار هستند. دانمارک یک کشور امن و صلح طلب است. اما کسانی هستند که می گویند نمی خواهند از دانمارک تقاضای پناهندگی کنند و ترجیح می دهند به سوئد بروند. این به وضوح نشان دهنده آن است که مشکلی که ما اکنون با آن مواجهیم نه مشکل پناهندگی بلکه مشکل مهاجرت است.”

بنابر گزارشها، ۳۵۰ پناهجو از اولین ساعات بامداد روز چهارشنبه در بندر رودبی واقع در ۱۳۵ کیلومتری کپنهاگ بلوکه شده و عده ای نیز پیاده به سمت سوئد به راه افتاده اند.

یکی از آنها در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او می پرسد چگونه می خواهد پانصد کیلومتر راه را تا سوئد طی کند، می گوید: “ما از سوریه پیاده آمده ایم و مشکلی نداریم.” یک پناهجوی عراقی هم می گوید: “در سوئد به ما اجازه می دهند تا دو یا سه ماه دیگر خانواده مان را پیش خودمان بیاوریم ولی در کشور شما دانمارک، این مدت بین یک تا یک و نیم سال است. بنابراین باید مدت زیادی از خانواده هایمان دور باشیم.”

بنابر گزارشها، یکصد تن از این پناهجویان حاضر به ماندن در دانمارک شده اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

لهستان پناهجویان بیشتری می پذیرد

بحران پناهجویان؛ توقف رفت و آمد ریلی میان دانمارک و آلمان

ملکه پیشین دانمارک در دوره بازنشستگی به طراحی لباس و صحنه باله مشغول می‌شود