کانال دوم سوئز افتتاح میشود

کانال دوم سوئز افتتاح میشود
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

کانال دوم سوئز امروز پنجشنبه افتتاح می شود. عملیات احداث این کانال از ماه ژوئن سال گذشته آغاز شد و پس از یازده ماه، با صرف هشت میلیارد دلار در ماه

آگهی

کانال دوم سوئز امروز پنجشنبه افتتاح می شود. عملیات احداث این کانال از ماه ژوئن سال گذشته آغاز شد و پس از یازده ماه، با صرف هشت میلیارد دلار در ماه ژوییه پایان یافت.

این کانال امکان تردد از دو جهت را به کشتی ها می دهد که به موجب آن، بر تعداد کشتی هایی که از این کانال عبور می کنند نیز افزوده خواهد شد. ضمن آنکه این کانال، تردد کشتی ها را در فاصلۀ زمانی کمتری میسر می کند.

در حال حاضر روزانه ۴۹ کشتی از کانال سوئز عبور می کنند و مسئولان این کانال از قصد خود برای افزایش این رقم تا سال ۲۰۲۳ به دست کم صد کشتی سخن می گویند.

مصر امیدوار است با راه اندازی این کانال که دریای مدیترانه را به دریای سرخ متصل می کند، بر درآمد خود بیافزاید. این کشور در سال گذشته، رقم ۴.۹ یورو از محل کانال سوئز درآمد کسب کرده بود. طبق برآوردهای صورت گرفته، راه اندازی کانال شماره دو و افزایش تعداد کشتی های عبوری از این کانال، به مصر امکان خواهد داد درآمد خود را به ۱۱ میلیارد یورو افزایش دهد.

قرار است کانال شمارۀ سوم سوئز نیز تا سال آینده به شکل موازی با کانال اصلی سوئز ساخته شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشف دیوارنگاره‌های باستانی رنگی در مقبره ۴۳۰۰ ساله در مصر

رهبران اروپایی در قاهره؛ توافق‌نامه جامع ۸ میلیارد دلاری در بحبوحه نگرانی‌ها درباره مهاجرت امضا شد

جنجال بر سر بازسازی نمای بیرونی هرم منکورع؛ کمیته علمی مصر «پروژه قرن» را رد کرد