نگرانی یونانی ها از عواقب خروج احتمالی این کشور از اتحادیه اروپا

نگرانی یونانی ها از عواقب خروج احتمالی این کشور از اتحادیه اروپا
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

فرصت یونان رو به پایان است و دولت آلکسیس سیپراس تنها تا روز جمعه فرصت دارد تا پیشنهادهای خود را برای انجام اصلاحات ساختاری در کشور به طلبکاران بین

آگهی

فرصت یونان رو به پایان است و دولت آلکسیس سیپراس تنها تا روز جمعه فرصت دارد تا پیشنهادهای خود را برای انجام اصلاحات ساختاری در کشور به طلبکاران بین المللی اش ارائه کند. این موضوع و بویژه عواقب خروج احتمالی یونان از اتحادیه اروپا بر نگرانی یونانی ها درباره آینده کشور و فرزندانشان افزوده است.

یکی از ساکنان آتن می گوید: «وضعیت بسیار سختی است. نمی دانیم آیا حقوق ماه آینده و ماههای بعد را دریافت خواهیم کرد یا نه. آینده نامطمئن است. نمی شود به هیچ چیز اعتماد کرد. بی شک باید توافق حاصل شود زیرا خروج از اروپا بدتر است.»

طی هفته های اخیر، استفاده از اصطلاح «گرکزیت» (Grexit) در اخبار و در میان مردم یونان بسیار رایج شده است. این کلمه از ترکیب دو واژه «گریس» به معنای یونان و «اگزیت» به معنای خروج ساخته شده و به معنای خروج یونان از اتحادیه اروپا است.

جیانیس باکالیس، طلاساز آتنی می گوید: «در دو هفته گذشته هیچکس سفارشی نداده، هیچکس. من در مورد خطر اغراق نمی کنم. نمی خواهم از «گرکزیت» چیزی بشنوم. این بلایی عظیم خواهد بود و برای کشور مصیبت به بار خواهد آورد.»

نیکوس گئورگاکوپولوس، عمده فروش یک شرکت واردات می گوید: «همه چیز راکد است. عرضه کنندگان پولشان را از پیش می خواهند. بانکها هم تعطیلند و نمی شود برای کسی پول فرستاد. نمی شود چیزی به خارج از کشور فرستاد، فقط امکان خرید در داخل کشور وجود دارد.»

سیمِلا توختیدو، خبرنگار یورونیوز در آتن می گوید: «صبح چهارشنبه دولت یونان مجبور شد گزارش رسانه ها مبنی بر پرداخت سفته به جای حقوق، به بازنشستگان و کارمندان را تکذیب کند. دولت می گوید این گزارشها پایه و اساسی ندارد و به کشور ضربه می زند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نرخ تورم در حوزه پولی یورو «به‌طور غیرمنتظره» کاهش یافت

چرا شمار زنان شاغل و جویای کار در اروپا بیش از آمریکای شمالی است؟

رشد ۳۵ درصدی صادرات طی یک دهه؛ شکلاتی‌ترین کشور‌های اتحادیه اروپا کدامند؟