امیدواری صندوق بین المللی پول نسبت به حل بحران یونان

امیدواری صندوق بین المللی پول نسبت به حل بحران یونان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

صندوق بین المللی پول اطمینان دارد که یونان از عهده پرداخت بدهی هایش به وام دهندگان برخواهد آمد و به سرنوشت کشورهای افریقایی سومالی، زیمباوه و سودان

آگهی

صندوق بین المللی پول اطمینان دارد که یونان از عهده پرداخت بدهی هایش به وام دهندگان برخواهد آمد و به سرنوشت کشورهای افریقایی سومالی، زیمباوه و سودان دچار نخواهد شد.

گری رایس، سخنگوی این نهاد مالی بین المللی می گوید: “ما انتظار داریم که یونان بدهی هایش را تا پیش از سی ام ژوئن پرداخت کند. این تعهدی است که دولت این کشور آنرا پذیرفته است.”

امیدواری صندوق بین المللی پول در حالی است که نتایج نشست وزیران دارایی کشورهای حوزه پولی یورو در اتحادیه اروپا برای حل بحران یونان ناامید کننده است و جلسه بعدی این وزرا شنبه آینده خواهد بود.

سخنگوی صندوق بین المللی تاکید کرد که کمیسیون اروپایی، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول نظری مشترک درباره بحران یونان دارند.

اشتفان گروبه، خبرنگار یورونیوز در واشنگتن ایالات متحده می گوید: “برخی از تحلیلگران اقتصادی در واشنگتن می گویند که صندوق بین المللی پول سختگیری ویژه ای نسبت به بدهی های یونان دارد در حالیکه نسبت به کشورهای دیگر اینگونه نبوده است. دلیل ان شاید سیاسی است. کریستین لاگارد، رییس صندوق بین المللی پول سال اینده با چالش ویژه انتخاب دوباره اش مواجه است و با سختگیریها می خواهد به ابرقدرتهای نوظهور اقتصادی نشان دهد که بخششی برای اروپا قائل نیست.”

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزینه مسکن در کدام کشورهای اروپایی بالاترین است و بیشترین رشد قیمت خانه در کجا رقم خورد؟

ادامه کاهش واردات انرژی به اتحادیه اروپا؛ ارزش گاز وارداتی ۵۲ درصد پایین آمد

کوبایی‌ها و نوستالژی جیره‌بندی دوره جنگ سرد؛ حقوقی که به ۲۰ دلار در ماه رسیده و شکمی که گرسنه مانده