هزاران نفر در ایروان در اعتراض به افزایش بهای برق تظاهرات کردند

هزاران نفر در ایروان در اعتراض به افزایش بهای برق تظاهرات کردند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

تظاهرات در ایروان در اعتراض به افزایش بهای برق مصرفی روز چهارشنبه نیز ادامه یافت. این اعتراض ها از هفتۀ پیش آغاز شده و هدف تظاهرکنندگان، منصرف کردن

آگهی

تظاهرات در ایروان در اعتراض به افزایش بهای برق مصرفی روز چهارشنبه نیز ادامه یافت. این اعتراض ها از هفتۀ پیش آغاز شده و هدف تظاهرکنندگان، منصرف کردن دولت از افزایش ۱۶ تا ۲۲ درصدی بهای برق خانگی است.

یکی از معترضان می گوید:«افزایش بهای برق روی همه چیز تاثیر می گذارد و حتی نان و شکر و مواد دیگر هم گران تر خواهد شد.»

در ششمین روز از این اعتراض ها، بیش از ۹ هزار نفر در این تظاهرات شرکت کرده اند. وزیر کشور ارمنستان این تجمعات را غیرقانونی خوانده و از معترضان خواسته است به خانه های خود بازگردند اما تظاهرکنندگان می گویند تا زمانیکه دولت از این تصمیم منصرف نشود، خیابان ها را ترک نخواهند کرد و به تحصن خود ادامه خواهند داد.

در تظاهرات روز چهارشنبه نیز پلیس برای متفرق کردن معترضان همانند روزهای گذشته به گاز اشک آور و ماشین آب پاش متوسل شده است. در مجموع ۲۵ نفر از جمله یازده مامور پلیس در این تظاهرات مجروح شده اند.

یکی از تظاهرکنندگان می گوید: « آنچه که طی ۲۴ ساعت گذشته اتفاق افتاده، نشان می دهد که پلیس برای استفاده از زور علیه ما تنها به یک بهانه نیاز دارد. در شرایطی که مسائل اجتماعی مورد اعتراض قرار می گیرد این رفتار پلیس قابل قبول نیست.»

مقامات بسیاری از کشورها به این اعتراض ها واکنش نشان داده اند. کنستانتین کوساتچف، رئیس کمیسیون خارجی مجلس روسیه با بیان اینکه این تظاهرات ممکن است خطر بروز “یک انقلاب رنگی” را در ارمنستان بوجود آورد نسبت به ادامه تظاهرات ابراز نگرانی کرده است.

واشنگتن، بروکسل و سازمان همکاری و امنیت اروپا نیز از خشونت پلیس علیه معترضان ابراز نگرانی کرده و از دولت ارمنستان خواسته اند به درخواست معترضان گوش کند.

افزایش بهای برق خانگی به درخواست شرکت توزیع کنندۀ برق در این کشور که متعلق به طرف روسی است، صورت می گیرد. این سومین بار است که بهای برق در این کشور طی کمتر از سه سال گذشته افزایش می یابد.

(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)0; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = “//connect.facebook.net/en_US/sdk.js#xfbml=1&version=v2.3”; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);}(document, ‘script’, ‘facebook-jssdk’));> Yerevan, Baghramyan Avenue. © Narek Aleksanyanhetq.am/eng/multimedia/slideshows/459/

Posted by Հետք on Monday, June 22, 2015

(function(d, s, id) {var js,ijs=d.getElementsByTagName(s)0;if(d.getElementById(id))return;js=d.createElement(s);js.id=id;js.src=”//embed.scribblelive.com/widgets/embed.js”;ijs.parentNode.insertBefore(js, ijs);}(document, ‘script’, ‘scrbbl-js’));

(function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)0; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = “//connect.facebook.net/en_US/sdk.js#xfbml=1&version=v2.3”; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);}(document, ‘script’, ‘facebook-jssdk’));> Քաղաքացիները պահանջեցին ռուսական ԶԼՄ-ներից օբյեկտիվ լուսաբանում (լուսանկար, տեսանյութ)http://lurer.com/?p=190688

Posted by ԼՈՒՐԵՐ.com on Thursday, June 25, 2015

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پلیس ایروان علیه معترضان به گاز اشک آور متوسل شد

اعتراض در ارمنستان به افزایش تعرفه برق

فرانسه با انعقاد قراردادهای نظامی با ارمنستان قدم در حیاط خلوت روسیه می‌گذارد