پلیس خشن در آمریکا تا روشن شدن تحقیقات از کار معلق شد

پلیس خشن در آمریکا تا روشن شدن تحقیقات از کار معلق شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در پی انتشار ویدئوی حاوی برخورد خشونت آمیز پلیس در شهر «مک کی نی» در تگزاس با چند نوجوان رنگین پوست، مقامات پلیس از تعلیق اریک کسبولت، پلیس مذکور خبر

آگهی

در پی انتشار ویدئوی حاوی برخورد خشونت آمیز پلیس در شهر «مک کی نی» در تگزاس با چند نوجوان رنگین پوست، مقامات پلیس از تعلیق اریک کسبولت، پلیس مذکور خبر دادند. به گفتۀ مقامات پلیس این شهر، تحقیقات در این زمینه نیز آغاز شده است.

در این ویدئو که توسط یکی از افراد حاضر در این محل ضبط شده، پلیس مذکور با رفتاری بسیار خشن و با سلاح گرم اقدام به تهدید دختران نوجوان بیکینی پوش می کند و به یکی از انها نیز دستبند می زند.

در پی این اتفاق، و علیرغم اعلام خبر تعلیق این پلیس، شهروندان سیاهپوست و فعالان مدنی خواهان رسیدگی قانونی به این اقدام پلیس های حاضر در این صحنه شده اند.

دیوید لی، نویسنده و ساکن این شهر می گوید: «این پلیس باید از کار برکنار شود و فکر می کنم این حداقل کاریست که باید انجام شود. در این منطقه باید عمیقا به رفتار پلیس هایی که با کودکان سروکار دارند توجه و نگاهی دوباره انداخته شود.»

پدر این نوجوان بازداشت شده نیز در صفحه توییتر خود خواهان برکناری این پلیس از کار و همچنین اصلاح رفتار پلیس ها با نوجوانان شده است.

ظاهرا این پلیس ها در پی تلفن اهالی محل مبنی بر اینکه افرادی در حال استفاده از استخر عمومی آنهم بدون اجازه هستند، به این محل آمده و اقدام به دستگیری این نوجوانان کرده اند.

شاهدان این دستگیری ها می گویند پلیس بدون توجه به افراد سفیدپوست که در این محل حاضر بودند، و از میان بیش از ۷۰ نوجوان و جوان حاضر در این استخر، تنها به دستگیری نوجوانان رنگین پوست اقدام کرده اند.

براندون بروکس که توانسته است روز پنجم ژوئن از این صحنه فیلمبرداری و آن را در شبکه های اجتماعی منتشر کند، می گوید پلیس مذکور در هنگام دستگیری این نوجوانان سیاهپوست حتی متوجه وی که مشغول فیلمبرداری بوده، نشده است. وی می گوید: «چون من یک سفیدپوست هستم این پلیس حتی به من که داشتم فیلم می گرفتم توجهی نکرد.»

ویدئوی مذکور از صحنۀ دستگیری نوجوانان از روز انتشار آن تاکنون صدها هزار بار در شبکه های اجتمعای به اشتراک گذاشته شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها

بن‌بست مالی ترامپ برای پرداخت جریمه دادگاه؛ آیا اموال رئیس سابق کاخ سفید مصادره می‌شود؟

ایالات متحده و ژاپن خواستار پای کارآمدن «همه کشورها» برای ممنوعیت توسعه سلاح‌های هسته‌ای در فضا شدند