نگاه قبرس جنوبی به انتخابات بخش ترک نشین

نگاه قبرس جنوبی به انتخابات بخش ترک نشین
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بخش یونانی نشین قبرس از نتیجه دور اول انتخابات در قبرس شمالی راضی به نظر می رسد. انتخابات بخش شمالی و ترک نشین قبرس، روز یکشنبه با برتری جزیی درویش

آگهی

بخش یونانی نشین قبرس از نتیجه دور اول انتخابات در قبرس شمالی راضی به نظر می رسد.
انتخابات بخش شمالی و ترک نشین قبرس، روز یکشنبه با برتری جزیی درویش اروغلو رییس کنونی قبرس شمالی بر مصطفی آکینچی به دور دوم کشیده شد.

سخنگوی دولت قبرس می گوید: “ما آماده ایم با هر کسی که اهالی بخش ترک نشین قبرس انتخاب می کنند همکاری کنیم تا مرحله سوم مذاکرات بزودی شروع شود وی افزود که دولت قبرس سعی می کند با کمک ترکیه راه حل بهتری برای مسئله قبرس پیدا کند.

ناظران سیاسی نیکوزیا آقای آکینچی را شخصیتی میانه رو می دانند و امیدوارند که وی بر رقیب محافظه کار خود غلبه کند. هرچند که موضع رسمی آنان چیز دیگری است.

رالو پاپاجورجیو، تحلیلگر سیاسی معتقد است : “رهبر بخش ترک نشین قبرس می تواند نوع رابطه با ترکیه یا بخش یونانی نشین قبرس را تعیین کند.” به عقیده وی، آقای آکینچی به بخش یونانی نشین نزدیک می شود ولی آقای اروغلو جایگاهی سیاسی نزدیک به حکومت آنکارا خواهد داشت.”

نتیجه نهایی انتخابات برای تعیین رییس بخش ترک نشین قبرس یکشنبه آینده، بیست و ششم آوریل روشن خواهد شد.

استاماتیس جیانیسیس، گزارشگر یورونیوز چنین نتیجه می گیرد: “قبرس جنوبی بصورت رسمی درمورد هیچیک از دو نامزد انتخاباتی بخش ترک نشین، اظهار نظر نمی کند اما احساس عمومی در نیکوزیا اینست که پیروزی آقای آکینچی فرصتی بوجود می آورد تا پس از سالها درجازدن، مهلتی برای پیشرفت های اساسی در ارتباط با مسئله قبرس فراهم شود.”

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

غزه در آستانه قحطی؛ کشتی کمک‌رسانی از قبرس به راه افتاد

قبرس در عملیات مشترک با موساد ۲ ایرانی را به اتهام برنامه‌ریزی برای قتل تجار اسرائيلی بازداشت کرد

جمهوری خودخوانده قبرس شمالی در واکنش به ادعای موساد علیه ایران: بی‌اساس و شرارت‌بار است