مذاکرات هسته ای هفته آینده از سر گرفته می شود

مذاکرات هسته ای هفته آینده از سر گرفته می شود
نگارش از Sharam Akhavan
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران روز سه شنبه اعلام کرد که مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک، سه شنبه آینده از سر گرفته می شود. آقای ظریف

آگهی

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران روز سه شنبه اعلام کرد که مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه پنج بعلاوه یک، سه شنبه آینده از سر گرفته می شود.

آقای ظریف که به مادرید پایتخت اسپانیا سفر کرده است گفت که از اول اردیبهشت این مذاکرات در سطح معاونان و برای نگارش متن توافق نهایی آغاز خواهد شد.

وزیر امور خارجه ایران گفت: «من فلسفی حرف نمی زنم. من فکر می کنم ما در واقع به توافق نزدیک هستیم. ما فقط باید ذهنیات و الگوهای خود را تغییر دهیم تا این کار بهتر جواب دهد.»

اختلاف میان ایران و پنج بعلاوه یک درباره تاریخ و چگونگی لغو تحریم ها علیه ایران یکی از نکات حساس برای نگارش توافق نامه نهایی است.

ایران تاکید دارد که همه تحریم ها باید پس از امضای توافق لغو شوند.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز سه شنبه گفت کشورهایی که علیه ایران تحریم هایی وضع کرده اند باید توافق کنند بطور همزمان این تحریم ها را لغو کنند.

اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل بار دیگر با انتقاد از توافق احتمالی با ایران گفت: «این معامله ای بسیار بد است. این معامله به ایران این توانایی را می دهد که خود را به سلاح هسته ای مجهز کند و اینکه مقدار زیادی پول روانه ایران گردد. این به ایران اجازه می دهد به اقدامات تروریستی و خصمانه خود در خاورمیانه ادامه دهد.»

ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد بعلاوه آلمان، در سیزده فروردین در لوزان، به یک تفاهم اولیه در باره برنامه هسته ای ایران رسیدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ایران درخواست رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای سفر به تهران را رد کرد

آیا از نگاه غرب میزان آمادگی ایران برای ساخت بمب هسته‌ای به سطح بحرانی رسیده است؟

واکنش ایران به گزارش آژانس درباره افزایش سرعت غنی‌سازی اورانیوم: صحبت تازه‌ای نیست