آزادی بیش از ۲۰۰ ایزدی دربند داعش در عراق

آزادی بیش از ۲۰۰ ایزدی دربند داعش در عراق
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گروه دولت اسلامی (داعش) بیش از ۲۰۰ تن از ایزدی هایی را که ماه ها پیش به اسارت گرفته بود، آزاد کرد. هنوز دلیل آزادی ناگهانی آنها مشخص نیست، اما به

آگهی

گروه دولت اسلامی (داعش) بیش از ۲۰۰ تن از ایزدی هایی را که ماه ها پیش به اسارت گرفته بود، آزاد کرد. هنوز دلیل آزادی ناگهانی آنها مشخص نیست، اما به گفته مقام های نظامی کُرد اکثر آنها مردان سالخورده و بیمار یا زنان و کودکانی هستند که دوشنبه در حوالی نینوا، پایتخت باستانی آشوریان، رها شده بودند و پس از دو روز موفق شده اند به استان کرکوک در اقیلم کردستان پناه بیاورند.

همزمان، خبر رسیده است که مسعود بارزانی، رئیس اقلیم خودمختار کردستان به بازداشت حیدر شِشو، فرمانده نیروهای نظامی ایزدی، واکنش نشان داده است. تارنمای «ایزدی پرس» به نقل از بارزانی نوشته است که رئیس اقلیم خودمختار کردستان درخواست ایزدی ها مبنی بر داشتن پرچم مستقل را رد و تاکید کرده است که نیروهای نظامی مقاومت تنها می توانند تحت فرماندهی پیشمرگه ها علیه داعش بجنگند.
این در حالی است که حیدر ششو بارها کردها را به عدم حمایت از ایزدی ها متهم و اعلام کرده بود که نیروهای تحت رهبری او برای دفاع از کردستان، اما مستقل از پیشمرگه ها، فعالیت خواهند کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سفیر آمریکا در عراق: داعش همچنان یک تهدید محسوب می‌شود

حذف سهمیه اقلیت‌ها در انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان عراق؛ ترکمان‌ها با فهرست مشترک شرکت می‌کنند

حملات شبه‌نظامیان عراق علیه آمریکا به درخواست فرمانده سپاه قدس ایران فروکش کرده است