شش کشته در درگیری میان معترضین به اشغال شهر تعز و شبه نظامیان حوثی در یمن

شش کشته در درگیری میان معترضین به اشغال شهر تعز و شبه نظامیان حوثی در یمن
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تعز سومین شهر بزرگ یمن روز سه شنبه شاهد اعتراض ساکنان به اشغال این شهر توسط شبه نظامیان حوثی بود. این در حالی است که برخی منابع از کشته شدن شش تن در

آگهی

تعز سومین شهر بزرگ یمن روز سه شنبه شاهد اعتراض ساکنان به اشغال این شهر توسط شبه نظامیان حوثی بود. این در حالی است که برخی منابع از کشته شدن شش تن در اثر شلیک شبه نظامیان حوثی به سوی تظاهرکنندگان خبر داده اند.

هفت ماه از آغاز شورش حوثی های یمن و پیشروی آنها در نقاط مختلف کشور می گذرد. پیش از این صنعا، پایتخت یمن به تصرف آنها درآمد و رئیس جمهور این کشور که در آنجا در در حصر خانگی به سر می برد موقث شد از شهر به سمت دومین شهر بزرگ این کشور یعنی عدن بگریزد. شبه نظامیان حوثی هم اکنون در حال پیشروی به سمت جنوب یمن هستند.

نیروی موسوم به مقاومت مردمی جنوب که یک نیروی شبه نظامی حامی رئیس جمهور کنونی یمن به شمار می رود روز دوشنبه با استقرار سلاح های سنگین، تانک و پدافندهای ضد هوایی سعی کردند مواضع خود را در منطقه ای حائل میان شهر عدن و تعز که پیش از این به تصرف خود درآورده بودند مستحکم تر کنند.

بر اساس گزارش رویترز عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن روز سه شنبه با ارسال نامه ای از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است تدبیری اتخاذ شود تا یمن بتواند از حمایت نظامی کشورهای همسایه برای جلوگیری از پیشروی شبه نظامیان حوثی در دیگر مناطق بهره مند شود.

منصور هادی در واقع به صراحت از پانزده عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است با تصویب قطعنامه ای به کشورهایی که برای این منظور اعلام آمادگی کرده اند اجازه دهد در اسرع وقت وارد میدان شوند و با تمام امکانات دولت مشروع و قانونی یمن را در مقابل تهاجم شبه نظامیان حوثی حمایت کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یمن؛ میدان جدید جنگ سرد بین ایران و عربستان؟

فرمانده آمریکایی: ذخایر موشک و پهپاد حوثی‌های یمن ته می‌کشد

واشنگتن‌پست از طرح تازه آمریکا برای مقابله با قاچاق ادعایی اسلحه از ایران به یمن پرده برداشت