گردهم آیی نیویورکی ها به یاد قربانیان شارلی ابدو

گردهم آیی نیویورکی ها به یاد قربانیان شارلی ابدو
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

صدها تن روز شنبه در نیویورک مانند شهرهای دیگری در ایالات متحده آمریکا در بزرگداشت قربانیان حمله به دفتر شارلی ابدو، در پارک میدان واشنگتن گردهم

آگهی

صدها تن روز شنبه در نیویورک مانند شهرهای دیگری در ایالات متحده آمریکا در بزرگداشت قربانیان حمله به دفتر شارلی ابدو، در پارک میدان واشنگتن گردهم آمدند.

اغلب شرکت کنندگان شهروندان فرانسوی بودند اما دهها تن از مردم نیویورک هم برای ابراز همبستگی و دفاع از آزادی بیان به آنها ملحق شدند.

یک شهروند فرانسوی که در نیویورک زندگی می کند گفت: «این حمله، حمله به آزادی مطبوعات و به طور کل، آزادی بیان است. من فقط برای حمایت از فرانسه اینجا نیامده ام؛ برای حمایت از این ارزش ها در همه کشورهای دنیا اینجا هستم.»

شهروند فرانسوی دیگری می گوید: «این قطعا ۱۱ سپتامبر فرانسوی هاست.»

یک شرکت کننده دیگر نیویورکی هم گفت: «من هرگز در هیچ تظاهراتی شرکت نکرده بودم. اما پس از دیدن تلویزیون شب گذشته، باید می آمدم.»

در میان سرمای شدید و فضای غم انگیز این گردهم آیی، نوای تسکین دهنده یک پیانو شنیده می شود.

از برج آزادی نیویورک تا برج ایفل پاریس، آزادی بیان شعار راهپیمایی های بسیاری در سراسر جهان شده است.

فلیپه گالیندو کاریکاتوریست متولد مکزیک که به نام فِگو شناخته شده است، از سی سال پیش در نیویورک زندگی می کند. او می گوید حق نقاشی و آزادی بیان مقدس است.

آقای گالیندو افزود: «با همه همکاران کاریکاتوریست، پاسخ مشترک ما ادامه به کارمان خواهد بود و برای حمایت از آنچه آنها در شارلی ابدو انجام می دادند، نقاشی های زیادی در سراسر جهان منتشر شد. ما به این کار ادامه خواهیم داد.»

میکله مونته، خبرنگار یورونیوز در نیویورک می گوید: «مانند آنچه پس از حملات یازده سپتامبر رخ داد، اکنون این پرسش مطرح است: چه فاز سیاسی جدیدی در فرانسه و اروپا آغاز خواهد شد؟»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یهودیان مخالف حملات اسرائیل به غزه در کنگره آمریکا: به نام ما جنگ نکنید

معترضان اسرائیلی با بستن بزرگراهی در تل‌آویو خواستار آزادی گروگان‌های باقی مانده در غزه شدند

ادامه اعتراض پزشکان در کره‌جنوبی؛ هزاران نفر با وجود ایجاد اختلال در مراقبت‌های بهداشتی تجمع کردند