تجمع یهودیان در شرق پاریس در یادبود قربانیان حادثه گروگانگیری

تجمع یهودیان در شرق پاریس در یادبود قربانیان حادثه گروگانگیری
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

صدها یهودی شنبه شب در اطراف سوپر مارکت یهودی کوشر در «پورت دو ونسن» واقع در شرق پاریس حضور یافتند و با روشن کردن شمع و نثار شاخه های گل به قربانیان

آگهی

صدها یهودی شنبه شب در اطراف سوپر مارکت یهودی کوشر در «پورت دو ونسن» واقع در شرق پاریس حضور یافتند و با روشن کردن شمع و نثار شاخه های گل به قربانیان حادثه گروگانگیری روز جمعه ادای احترام کردند.

در این تجمع شماری از مسلمانان نیز حضور داشتند.

مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه هم با حضور در بین آنها گفت: «نترسیم از روزنامه نگار بودن، نترسیم از پلیس بودن. نترسیم از یهودی بودن. نترسیم از شهروند بودن، امروز همه ما شارلی هستیم.»

این حادثه گروگانگیری به که کشته شدن چهار گروگان انجامید یهودیان فرانسه را وحشت زده کرده است.

الی روه که یکی از آنهاست گفت: «شخصا گاهی کمی احساس خطر می کنم. احساس امنیت ندارم و از کیپا گذاشتن بر سرم و نشان دادن ستاره داوود هراس دارم.»

سارا فونتو هم که ساکن پاریس است افزود: «دیروز در مدرسه پشتی بودم که ۲۰۰ دانش آموز دارد. همه آنها خیلی وحشت زده شده بودند. تا بحال در چنین وضعی قرار نگرفته بودند. حالا نفس راحتی می کشم و می گویم ما زنده ایم اما نمی دانم چطور. اینجا هستیم تا بگوییم که ما یهودی ها این مشکلات را پشت سر می گذاریم.»

هزاران نفر نیز روز شنبه در شهرهای دیگری چون نیس، پو، اورلئان و تولوز در گردهمآیی های مشابهی برای گرامی داشت یاد قربانیان حوادث تروریسیتی پاریس شرکت کردند.

این گردهمایی ها یک روز قبل از راهپیمایی عظیم و سراسری روز یکشنبه صورت گرفته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتقال مهاجران برای «پاکسازی» پاریس در آستانه المپیک خشم شهرداران فرانسه را برانگیخت

مسابقه کارکنان رستوران‌های پاریس برای حمل سریع سینی سفارش مشتری‌ها برگزار شد

برای اولین بار در جهان؛ فرانسه حق سقط جنین زنان را در قانون اساسی خود گنجاند